Co zrobić, żeby gryzoń nie hałasował w nocy?

bubu100bubu100 - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Każdy kto kiedykolwiek hodował jakiegoś gryzonia wie, że są to zwierzęta aktywne w nocy. Chomik, królik, szynszyla czy świnka morska - każde z nich w nocy toczy głośną walkę z nudą i nieraz potrafi dać właścicielowi w kość. Im większe zwierzątko, tym większy hałas. Jak sobie z tym radzić?
P

drewniana deseczka albo gałązka, karma dla gryzoni i smakołyki, rolka po papierze toaletowym, chusteczka, kartonowe pudełko

1
Nie ma sensu walczyć z naturą gryzoni, więc trzeba zaakceptować fakt, że szczególną aktywność wykazują w nocy. Ale zapewniając im sporo ruchu w ciągu dnia, zwłaszcza wieczorem, zwiększamy szansę na ciszę i spokój, kiedy będziemy próbowali zasnąć. Zwierzak, który ma możliwość swobodnego biegania poza klatką przynajmniej przez godzinę dziennie, w nocy przeważnie jest nieco spokojniejszy.
2
Warto porę karmienia przestawić na godzinę, o której przeważnie kładziemy się do łóżka. Nie rozwiąże to problemu, ale da nam sporo czasu, aby zasnąć zanim zwierzak skończy jeść i zacznie hałasować. Poza tym jest duża szansa, że po posiłku nasz pupil utnie sobie małą drzemkę.
Podobnie sprawdzi się sianko albo któryś ze smakołyków dla gryzoni - suszone owoce, kolby itd.
3
Dobrym rozwiązaniem może okazać się odwrócenie uwagi zwierzaka i zajęcie go czymś innym. Gryzonie należą do zwierząt bardzo ciekawskich i każdą nowość muszą dokładnie zbadać. Co najlepiej się sprawdzi - to już kwestia indywidualna. Niektórym wystarczy rolka po papierze toaletowym albo chusteczka (chomiki, świnki morskie), inne zainteresują się bardziej pustym kartonowym pudełkiem, jeszcze inne zajmie kartka papieru albo kawałek materiału zostawiony poza klatką, ale w zasięgu łapek (szynszyle lubią wciągać do klatki wszystko, co tylko są w stanie złapać). Prawie każdy gryzoń ucieszy się z czystej drewnianej deseczki albo gałązki (należy wcześniej sprawdzić czy jest sucha i czy drzewo z jakiego pochodzi nie jest szkodliwe dla gryzoni). Ważne jest, by przedmiot, który ma zająć zwierzaka, nie zrobił mu krzywdy, ani nie zaszkodził, trzeba uwzględnić to, że każda rzecz w klatce zostanie pogryziona.
!

Uwaga!
Nie jesteśmy w stanie całkowicie zapanować nad zachowaniem zwierzaka, ani nie możemy go przewidzieć, dlatego żadna w powyższych rad niestety nie jest gwarancją sukcesu.

Strona 1 z 4

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Sirkoxpl
24.08.2015
Nie myj go, on sam sie myje
Sirkoxpl
24.08.2015
Nie myj go, on sam sie myje
Kili
11.03.2015
niewiem czy myć chomika pomużcie ludzie
Kili
11.03.2015
niewiem czy myć chomika pomużcie ludzie