gofry przepis

Jak zrobić gofry?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Gofry są smacznym poczęstunkiem. Doskonale nadają się na śniadanie, podwieczorek czy kolację. Dodaj do nich owoce, syrop lub czekoladę, a z pewnością każdemu będą smakowały.
P

* 450 g mąki
* 1/2 l mleka
* 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
* 75 g cukru pudru
* 100 g roztopionej margaryny
* 2 jajka
* 1 łyżeczka soli
* 1 łyżeczka cukru pudru
* Dodatki – według uznania

1
przepis na gofry 1
Przygotuj gofrownicę. Podłącz ją do prądu i sprawdź czy ma odpowiednią temperaturę. Dobrym sposobem na jej sprawdzenie jest nałożenie na rozgrzana powierzchnie gofrownicy paru kropli wody. Jeśli krople skaczą i po 2-3 sekundach znikają, gofrownica jest odpowiednio rozgrzana. Jeśli utrzymują się na płytce dłużej, oznacza to, że nie jest ona jeszcze wystarczająco ciepła.
2
przepis na gofry 2
Wymieszaj wszystkie sypkie składniki. Do dużej miski wsyp przesiana mąkę, dodaj cukier puder, proszek do pieczenia, sól i cukier waniliowy.
3
przepis na gofry 3
Wybij jajka i oddziel żółtka od białek. Jeśli do żółtka dostanie się odrobina białek – nic się nie stanie. Musisz jednak uważać, by żółtko nie dostało się do białka – nie ubije się wówczas piana.
4
Żółtka ubij w osobnej misce, dodaj do nich roztopiona margarynę i dalej ubijaj. Na końcu dodaj mleko dokładnie wymieszaj.
5
przepis na gofry 4
Z białek jaj ubij pianę. Ubijaj tak długo, aż piana będzie sztywna. Do ubijanych białek można dodać szczyptę soli – piana utworzy się szybciej i będzie bardziej puszysta.
6
przepis na gofry 5
Do wymieszanych suchszy składników dodaj ubite z mlekiem i margaryną żółtka. Wszystko dokładnie wymieszaj, aż do samego spodu miseczki. Mieszaj dopóki masa nie będzie miała jednolitej konsystencji, bez żadnych grudek.
7
przepis na gofry 7
Delikatnie dodaj do ciasta ubitą wcześniej z białek pianę i wszystko dokładnie wymieszaj. Nie miksuj. Struktura masy jest bardzo delikatna. Mieszaj delikatnie całość od góry do dołu, aż ciasto będzie jednolite.
8
przepis na gofry 8
Tak przygotowane ciasto na gofry zostaw na 5 minut.
9
przepis na gofry 9
W tym czasie należy naoliwić nagrzana gofrownicę, zarówno dolna jak i górna płytkę. Czynność tę powtórz kolejno przed każdym pieczeniem, przeciwnym wypadku gofry mogą przywierać.
10
przepis na gofry 10
Wlej ciasto na rozgrzana i naoliwioną płytkę gofrownicy, rozłóż je równomiernie po całej powierzchni. Zamknij pokrywę i poczekaj chwilę, aż wafel będzie gotowy. Nie naciskaj pokrywy. Gofry powinny być gotowe po około 2-3 minutach. Staraj się nie otwierać gofrownicy w trakcie pieczenia. Jeśli jednak po otwarciu okaże się, że wafle są zbyt jasne – przykryj je ponownie bardzo dokładnie i piecz do uzyskania złocistego koloru.
11
Po upieczeniu wyjmij gofry z gofrownicy. Używaj do tego celu specjalnych łopatek, gofry nie będą się łamać, a ty unikniesz poparzeń.
12
Gofry podawaj na gorąco. Dodatki mogą być naprawdę różne – posmaruj ciepłe gofry dżemem, nutellą lub polej syropem klonowym. Doskonale smakują także z bitą śmietana i owocami.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Placki z kefiru
Omlet pieczony
Owsianka z suszonymi owocami

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

marla
04.07.2011
moja mama niechce zrobić maryla śliwińska