zdawania prawa jazdy

Jak zdać prawo jazdy?
MatMat - specjalista Tipy.pl

5
Podczas jazdy po mieście pamiętaj o kilku ważnych rzeczach:
- Staraj się jeździć płynnie, utrzymuj stałą prędkość – nie należy jechać zbyt wolno ani też za szybko.
- Nie hamuj gwałtownie.
- Stosuj się do znaków drogowych i sygnalizacji świetlnych.
- Zachowuj odpowiednia odległość miedzy pojazdami, musisz mieć czas na szybką reakcje.
- Zawsze sygnalizuj zmianę pasu ruchu czy zamiar skrętu, obserwuj innych uczestników ruchu.
- Gdy zbliżasz się do znaku stop – zatrzymaj się.
- Pamiętaj, by ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na wyznaczonym dla niego przejściu.
6
Po powrocie do ośrodka egzaminacyjnego zaparkuj samochód, wyłącz silnik zgaś światła. Teraz dopiero możesz rozpiąć swój pas bezpieczeństwa. Pamiętaj, by podczas całego egzaminu zachować pokój. W żadnym wypadku nie daj się ponieść emocjom.
7
Nie daj się nabrać! Może się zdarzyć, że egzaminator będzie się starał cię podpuścić lub wywrzeć na ciebie presję. Przykładowo może kazać ci skręcić w lewo w miejscu gdzie jest zakaz takiego skrętu lub wjechać w drogę jednokierunkową pod prąd. Nie słuchaj ślepo instruktora! Najpierw sprawdź czy możesz wykonać manewr o który on cię prosi.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

lea
31.10.2011
Nie zgadzam sie z 7 punktem - instruktor nie może wydać polecenia sprzecznego z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym. Może polecić Ci by na najbliższym możliwym skrzyżowaniu skręcić a to Ty już wybierasz najbliższy właściwy ...no jeśli akurat będzie tam zakaz wjazdu to niestety będzie że nie patrzysz na znaki pionowe.