zdawania prawa jazdy

Jak zdać prawo jazdy?
MatMat - specjalista Tipy.pl

Uzyskanie prawa jazdy może być bardzo ważnym etapem w naszym życiu. Jednakże, jeśli nie jesteśmy odpowiednio przygotowani, zdobycie uprawnień do prowadzenia samochodu może potrwać znacznie dłużej, niż się tego spodziewaliśmy. Unikaj zatem wszelkich błędów i staraj zdać prawo jazdy już za pierwszym podejściem. Przeczytaj poniższe wskazówki – one z pewnością ci pomogą.
1
Przygotuj się do egzaminu. Przed przystąpieniem do niego powinnaś mieć już za sobą wiele godzin praktyki w jeździe, która odbywała się pod nadzorem instruktora. Egzamin rozpoczyna się testem teoretycznym składającym się z 18 pytań. 6 poprawnych odpowiedzi udzielonych w czasie nie dłuższym niż 25 minut gwarantuje nam przejście do następnego etapu. Nie licz tutaj na szczęście, przed przystąpieniem do testu przygotuj się dokładnie. Zapoznaj się ze znakami i przepisami dotyczącymi ruchu na drodze.
2
Przed przystąpieniem do egzaminu praktycznego sprawdź stan techniczny swojego samochodu. Powinnaś wiedzieć, gdzie sprawdza się poziom płynów w samochodzie, sprawdzić czy hamulce, światła i sygnały dźwiękowe działają prawidłowo.
3
Po wejściu do samochodu ustaw lusterka, siedzenie i zagłówek. Upewnij się, że masz dobra widoczność. Przed przystąpieniem do jazdy nie zapomnij o włączeniu świateł i zapięciu pasów bezpieczeństwa.
4
Teraz możesz już przystąpić do egzaminu. Włącz silnik, upewnij się czy możesz włączyć się do ruchu i rozpocznij manewrowanie. Nie zapomnij o opuszczeniu dźwigni hamulca ręcznego!
5
Podczas jazdy po mieście pamiętaj o kilku ważnych rzeczach:
- Staraj się jeździć płynnie, utrzymuj stałą prędkość – nie należy jechać zbyt wolno ani też za szybko.
- Nie hamuj gwałtownie.
- Stosuj się do znaków drogowych i sygnalizacji świetlnych.
- Zachowuj odpowiednia odległość miedzy pojazdami, musisz mieć czas na szybką reakcje.
- Zawsze sygnalizuj zmianę pasu ruchu czy zamiar skrętu, obserwuj innych uczestników ruchu.
- Gdy zbliżasz się do znaku stop – zatrzymaj się.
- Pamiętaj, by ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na wyznaczonym dla niego przejściu.
6
Po powrocie do ośrodka egzaminacyjnego zaparkuj samochód, wyłącz silnik zgaś światła. Teraz dopiero możesz rozpiąć swój pas bezpieczeństwa. Pamiętaj, by podczas całego egzaminu zachować pokój. W żadnym wypadku nie daj się ponieść emocjom.
7
Nie daj się nabrać! Może się zdarzyć, że egzaminator będzie się starał cię podpuścić lub wywrzeć na ciebie presję. Przykładowo może kazać ci skręcić w lewo w miejscu gdzie jest zakaz takiego skrętu lub wjechać w drogę jednokierunkową pod prąd. Nie słuchaj ślepo instruktora! Najpierw sprawdź czy możesz wykonać manewr o który on cię prosi.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

lea
31.10.2011
Nie zgadzam sie z 7 punktem - instruktor nie może wydać polecenia sprzecznego z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym. Może polecić Ci by na najbliższym możliwym skrzyżowaniu skręcić a to Ty już wybierasz najbliższy właściwy ...no jeśli akurat będzie tam zakaz wjazdu to niestety będzie że nie patrzysz na znaki pionowe.