wisząca donica z koszyków

Jak zrobić wiszącą doniczkę z wiklinowych koszyków?·

Berna - specjalista Tipy.pl
wisząca donica z koszyków
1 z 10
Wisząca doniczka to dobry sposób na ożywienie nudnego wnętrza, ganku lub przedpokoju. Szczególnie oryginalnie prezentuje się doniczka wykonana z wiklinowych koszyków. Naturalne materiały i rośliny to wyjątkowo udane połączenie. Doniczkę taką bez problemu przygotujesz samodzielnie, wystarczy, że zapoznasz się z instrukcją zamieszczoną poniżej.
P

rośliny doniczkowe i zioła, zestaw trzech prostokątnych wiklinowych koszyków (takie same rozmiary lub każdy koszyk nieco mniejszy od poprzedniego) na tyle głębokich, by można było w nich posadzić rośliny, mocny kolorowy sznurek (np. do wieszania prania), ziemia doniczkowa, nożyczki, folia lub cerata

1
wisząca donica z koszyków - krok 1
Przygotuj wszystkie potrzebne materiały. Rośliny i zioła wybierz według własnego uznania. Jeśli chodzi o wiklinowe koszyki, pamiętaj, że muszą być prostokątne i na tyle głębokie, by dało się w nich coś zasadzić. Powinny mieć gęsty splot, by ziemia nie mogła się z nich wysypywać.
2
wisząca donica z koszyków - krok 2
Zaplanuj rozmieszczenie poszczególnych roślin w koszyczkach. Weź pod uwagę to jak wysokie będą poszczególne rośliny, gdy urosną. Postaraj się dobierać je tak, by równomiernie wypełniały całą przestrzeń koszyczka. Możesz również dobierać je piętrowo (patrz koszyczek na dole).
3
wisząca donica z koszyków - krok 3
Jeżeli doniczka ma wisieć wewnątrz, wyłóż dno każdego koszyka kawałkiem folii, by przy podlewaniu roślin nie wyciekała z niego woda. W przypadku doniczek, które planujesz powiesić na zewnątrz, nie jest to tak istotne. Utnij na tyle długi kawałek linii, by można było dwukrotnie przewlec ją przez poszczególne koszyki (określ najpierw ich wzajemną odległość). Dodaj zapasowe 90 cm – na uchwyt do wieszania doniczki.
4
wisząca donica z koszyków - krok 4
Złóż linę na pół. Jeden jej koniec przewlecz przez prawy dolny róg każdego z koszyków. Za każdym razem zawiąż na linie supeł, zanim przewleczesz ją przez koszyk. Zrób również supełek po drugiej stronie. Drugi koniec sznurka przewlecz przez prawy górny róg każdego koszyka. Tak jak poprzednio, przed i po przewleczeniu rób na sznurku supełki. Oba końce liny zwiąż w mocny węzeł. Analogicznie przewlecz drugą linę przez sąsiedni bok każdego z koszyczków. Jej końce również zwiąż w mocny węzeł.
5
wisząca donica z koszyków - krok 5
Zamocuj uchwyty w miejscu, gdzie ma znaleźć się donica. Przymierz, czy odpowiednio się prezentuje oraz czy obie linki są symetryczne.
6
wisząca donica z koszyków - krok 6
Włóż do koszyczków rośliny w doniczkach i sprawdź jak będą się prezentować. To ostatni moment na ewentualne poprawki. Będzie to również wstępny test tego, czy donica wytrzyma takie obciążenie.
7
wisząca donica z koszyków - krok 7
Wypełnij poszczególne koszyczki ziemią. Przesadź do nich rośliny zgodnie z wcześniejszym planem.
8
wisząca donica z koszyków - krok 8
Powieś donicę na uchwytach, a kwiatki podlej.
9
wisząca donica z koszyków - krok 9
Zwłaszcza na tle szarej ściany prezentuje się ona znakomicie.
Strona 1 z 10

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane