robienie sushi w domu

Jak zrobić sushi?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Ostatnimi czasy sushi stało się bardzo modne. Większość osób uważa jednak, że lepiej je kupić w restauracjach niż zrobić w domu. Wbrew pozorom zrobienie sushi wcale nie jest trudne. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak wykonać je samodzielnie w swojej kuchni.
P

Warzywa (marchew, ogórki), Ryby, skorupiaki lub inne nadzienie, Ocet ryżowy (do kupienia tutaj), Ryż krótkoziarnisty, Nori (algi morskie) - do kupienia tutaj, Cukier, sól, przyprawy (wasabi, marynowany imbir, japoński sos sojowy - do kupienia tutaj), Mata bambusowa lub gotowy zestaw do sushi

1
Wybierz warzywa – najlepiej ogórki i marchew, oraz ryby – doskonale do sushi nadają się paluszki krabowe. Kup gotowe arkusze wodorostów i ryż.
2
Około 2 szklanki ryżu wsyp do garnka i płucz go tak długo, aż woda nie będzie mętna. Następnie wylej brudną wodę i nalej świeżą. Gotuj ryż, aż będzie miękki. Zalecany czas gotowania podany jest zazwyczaj na opakowaniu.
3
Warzywa umyj i połóż na desce do krojenia. Marchew obierz, przetnij na pół wzdłuż, a następnie potnij na paski. Tak samo postępuj z ogórkiem.
4
Potnij ryby na paski. Jeśli używasz paluszków krabowych, upewnij się, że majone odpowiednią długość.
5
robienie sushi 1
Sprawdź ryż. Jeśli jest gotowy, odcedź go i przesyp do miski.
6
Do osobnej miseczki wlej 2 łyżki octu ryżowego. Możesz dodać go więcej lub też mniej, zależy to od Twojego gustu smakowego i tego jak bardzo chcesz mieć sklejone ziarna ryżu. Lepiej na początku dać mniej i dodać resztę później. Dodaj do tego cukier i sól i dokładnie wymieszaj. Czynność tę powtarzaj, aż uzyskasz pożądany smak.
7
Tak przygotowana mieszaninę wlej do ryżu i dokładnie wymieszaj. Jeśli jest on jednak zbyt sypki, dodaj nieco octu ryżowego.
8
robienie sushi 2
Na macie bambusowej rozłóż arkusz wodorostów.
9
robienie sushi 3
Na 2/3 powierzchni wodorostów rozprowadź równomiernie warstwę ryżu. Staraj się nie pozostawiać pustych miejsc.
10
robienie sushi 4
Z jednej strony z brzegu, na ryżu umieść paski z ryb lub paluszki krabowe oraz pokrojone w paski warzywa.
11
Powoli zwijaj matę bambusową. Zaginamy matę w kierunku środka i dociskamy krawędź maty do ryżu zaraz za nadzieniem, tak aby warzywa i ryba zostały "zamknięte" w tym pierwszym zawinięciu. Następnie rolujemy do końca posługując się matą (ale jej nie zawijamy w nasze sushi). Faktycznie zawijamy całość w prasowane wodorosty pomagając sobie jedynie matą.
12
robienie sushi w domu 5
Odłóż matę, przetnij utworzoną roladę w połowie i powstałe 2 mniejsze roladki ułóż równolegle do siebie. Ponownie powtórz cięcie na pół przez obie roladki jednocześnie. Całość znów ułóż równolegle i po raz ostatni powtórz cięcie. Technika ta gwarantuje, że składniki nie wypadną z rolki. Używaj ostrego noża bez ząbków.
?

Wskazówki
* Do sushi doskonale nadaje się surowy łosoś, dobry dla amatorów
* Marynowany imbir i wasabi nadają niepowtarzalny smak
* Jeśli używasz wasabi, dodaj go jedynie odrobinę i wymieszaj z sosem sojowym

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Tatar z wołowiny
nachos z tortilli
salsa z kiwi i mango

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane