Jak zrobić muffinki w kształcie kosmitów?

jeanny - specjalista Tipy.pl
Muffinki w kształcie kosmitów mogą zrobić furorę zarówno na dziecięcym przyjęciu halloweenowym, jak i na urodzinach twojego pociechy, szczególnie wówczas, gdy ich motywem przewodnim jest kosmos. Przepis na te oryginalne słodkie przekąski znajdziesz poniżej.
P

na ciasto: 1 szklanka cukru, ½ kostki masła, 2 jajka, 1-2 łyżeczki aromatu waniliowego, 1 i ½ szklanki mąki, 1 i ¾ łyżeczki proszku do pieczenia, ½ szklanki mleka; do dekoracji: cukier puder, zielony barwnik spożywczy, pianki marshmallow, czarny lukier plastyczny, poza tym: jednorazowe papilotki do muffinek

1
Wyjmij masło z lodówki, by stało się miękkie. Następnie utrzyj je razem z cukrem na puszysty krem. Dodaj do masy aromat waniliowy oraz jajka. Mieszaj wszystko do chwili, w której składniki dobrze się ze sobą połączą.
2
W osobnym pojemniku zmieszaj ze sobą mąkę i proszek do pieczenia. Potem dodaj to do wcześniej zrobionej masy. Całość wymieszaj, a następnie dodaj mleko.
3
Masę ponownie wymieszaj, a potem przelej ją do papilotek (pamiętaj, by zapełnić ok ⅔ każdej papilotki, nie więcej). Muffinki piecz przez ok. 30 min. w piekarniku nagrzanym do 175 stopni.
4
Z wierzchu każdej spośród upieczonych muffinek zabierz trochę ciasta i w tak powstałym otworze umieść piankę marshmallow. Jako spoiwa użyć możesz odrobiny cukru pudru zmieszanego z wodą. W ten sposób powstanie głowa kosmity.
5
W misce zmieszaj wodę z cukrem pudrem, by powstał lukier o konsystencji syropu. Dodaj do niego trochę zielonego barwnika.
6
Zalej muffinki zielonym lukrem tak, by pokrył on w całości pianki oraz puste miejsca w papilotkach.
7
Kiedy lukier stężeje, udekoruj muffinki za pomocą czarnego lukru plastycznego, tworząc z niego oczy i czułki kosmitów.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane