pieczarki faszerowane serem

Jak zrobić pieczarki faszerowane serem żółtym?
Gomez - specjalista Tipy.pl

Pieczarki to bardzo wdzięczne grzyby. Zazwyczaj decydujemy się posiekać je na kawałeczki, podsmażyć i w takiej formie dodawać do risotto i różnego rodzaju sosów i zapiekanek. Niewiele osób wie jednak, że grzyby te wspaniale smakują „w całości”, faszerowane według naszego upodobania. Możesz nadziewać je czymkolwiek, ja jednak polecam najprostsze rozwiązanie – żółty ser i zioła. Satysfakcja gwarantowana.
P

duże pieczarki, żółty ser (najlepiej cheddar), sól i pieprz, zioła (koniecznie tymianek)

1
Usuń nóżki pieczarek (zachowaj je na kiedy indziej). Kapelusze obierz ze skórki i oczyść suchą ściereczką. Jest to alternatywa do mycia grzybów, które niszczy ich wyjątkową strukturę. Delikatnie powiększ otwory w kapeluszach za pomocą małej łyżeczki.
2
Ser utrzyj na tarce lub pokrój na małe kawałeczki Nałóż go do środka pieczarek.
3
pieczarki faszerowane
Dopraw pieczarki solą i pieprzem. Następnie dodaj wybrane zioła (świeże lub suszone). Koniecznie użyj tymianku, nada on grzybom niesamowity aromat. Każdą z pieczarek skrop również odrobiną oliwy z oliwek.
4
Włóż pieczarki do nagrzanego do 180°C piekarnika. Piecz je przez około 10 minut (czas ten w dużej mierze zależy od rozmiaru grzybów).
5
Gdy tylko pieczarki zaczną wydzielać soki, wyjmij je z piekarnika.
6
WSKAZÓWKA: Uważaj, żeby nie trzymać grzybów zbyt długo w piekarniku. Gdy tylko zaczną wydzielać soki, oznacza to, że są gotowe. Nigdy nie piecz, ani nie gotuj ich do czasu, aż całkowicie się pomarszczą. Grzyby mają w sobie dużo wody, zatem zbyt długie gotowanie ich sprawia, że kurczą się, stają się mniej soczyste i aromatyczne.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane