szukanie wymarzonej pracy

Jak znaleźć wymarzoną pracę?
KarieraKariera - specjalista Tipy.pl

Jeśli nie będziesz szukać wymarzonej pracy, prawdopodobieństwo, że sama wpadnie ci w ręce jest bardzo znikome. Aby ją znaleźć musisz zacząć szukać. To jest zupełnie oczywiste, jednak możesz się zaskoczyć tym, ile ludzi nigdy w życiu nie usiłowało znaleźć wymarzonej pracy. Dzieje się tak z kilku powodów. Czasami nie wierzymy w siebie, czasem nie mamy na to czasu, a czasem przekładamy szukanie wymarzonej pracy na „jutro”. Zatem: Zacznij wierzyć w siebie. Znajdź czas. Zacznij szukać już dzisiaj.
1
Gdzie i jak szukać pracy?

Zacznij szukać wymarzonego zajęcia w firmie w której obecnie pracujesz. Czy jest coś w twojej pracy co lubisz? Może mógłbyś awansować na wyższe stanowisko? Kiedy ostatni raz cieszyłeś się z wykonywanej pracy? Co z twojej pracy lubisz robić najbardziej? Czy jest coś co mógłbyś zrobić, wybudować, zaprojektować, co mogłoby zmienić życie innych?

2
Jeśli nie możesz znaleźć w swojej pracy niczego co cię ekscytuje i co lubisz robić, zacznij szukać pracy gdzie indziej. Czy wykonywałeś wcześniej jakąś inną pracę? Czy ją lubiłeś? Na czym polega różnica? Czy masz jakieś zainteresowania, które są twoją pasją? Może mógłbyś przekształcić swoje hobby w dochodowy biznes? Ile wiesz o pracy online?
3
Inni ludzie mogą podsunąć ci świetny pomysł – poradź się znajomych, którzy cię dobrze znają, zapytaj współpracowników o ich hobby i zainteresowania, porozmawiaj z ludźmi online.
4
Jak już będziesz mieć kilka pomysłów zacznij je realizować, próbować i testować. Czasami coś może brzmieć śmiesznie, jednak w rzeczywistości takie nie będzie. Czasem coś może brzmieć mało interesująco, ale jak już się za to weźmiesz, stwierdzisz, że jest dużo lepsze niż sobie to wyobrażałeś. Musisz eksperymentować – wypróbowywać różne pomysły, dawać im szansę, a później, jeśli okażą się dla ciebie ekscytujące, wprowadzić je w życie. Jeśli nie, spróbuj czegoś innego. Pamiętaj jednak o jednym - im lepszy będziesz w danej pracy, tym bardziej będzie cię ona cieszyć. Kluczem jest tutaj również radość z samej nauki.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane