Jak wyhodować kryształ ałunu w skorupce jajka?·

LolitaLolita - specjalista Tipy.pl
1 z 5
Najlepszym miejscem do hodowania kryształów ałunu jest wnętrze połówek skorupki jajka. Dzięki niemu otrzymamy cudowny efekt diamentów. Roztworem można polać również małe kamyki lub pozostawić go w misce, aby stworzyć odrębne kryształy.
P

Sproszkowany ałun, 3 jajka, biały klej, pędzelek, 6 małych słoików, barwnik spożywczy, gazeta

1
Jajka rozbij nożem na pół (w taki sam sposób w jaki się je rozbija robiąc jajecznicę). Następnie je dokładnie wypłucz pod bieżącą wodą i usuń wewnętrzną błonkę na skorupce. Jajka odłóż do wyschnięcia. Za pomocą pędzelka pomaluj klejem wnętrze oraz górną krawędź jajek. Klej posyp z wierzchu sproszkowanym ałunem (powinno być go dość dużo) i odłóż skorupki na całą noc do wyschnięcia. Przygotuj dwie szklanki bardzo gorącej wody (prawie gotującej się). Do gorącej wody dodaj 3/4 szklanki sproszkowanego ałunu i mieszaj do czasu, aż ałun się całkowicie rozpuści.
2
Jak już ałun będzie całkowicie rozpuszczony rozlej mieszankę po równo do sześciu małych słoiczków. Do każdego z nich dodaj po 20-30 kropli barwnika spożywczego – do każdego słoiczka inny kolor barwnika. Wymieszaj plastikową łyżką.
3
Poczekaj około 15 minut, aby płyn przestygnął a następnie do każdego ze słoiczków włóż po połówce skorupki jajka. Rób to ostrożnie i upewnij się, że skorupki są w całości pod powierzchnią roztworu ałunu. Pozostaw skorupki w roztworze przez około 12-24 godziny.
4
Po 12 godzinach możesz ostrożnie wyciągnąć skorupkę i sprawdzić, czy rozmiar kryształów ci odpowiada. Jeśli chcesz, aby były one większe to pozostaw skorupki w roztworze przez dłuższy czas. Jak już będziesz zadowolony z ich wielkości to wyciągnij je i odłóż na bok do wyschnięcia.
?

Wskazówki
* Jeśli chcesz zrobić osobne kryształy wówczas będziesz potrzebować jedynie 2,5 łyżki sproszkowanego ałunu oraz pół szklanki gorącej wody.
* Kryształy ałunu mają właściwości bakteriobójcze i przeciwzapalne.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Jesienne drzewo
wystawka kotków
Liście odbite na torbie na zakupy

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Avendark
16.02.2015
Zrobilam wszystko jak nalezy, proporcje sie zgadzaly ale po 10 min mieszania ałun sie prawie wcale nie rozpuscil… co mam robic? :/