Jak zrobić barszcz czerwony na słodko?
jeanny - specjalista Tipy.pl

Barszcz czerwony to jedna z najpopularniejszych polskich zup. Najczęściej doprawia się go zielem angielskim, czosnkiem czy pieprzem. I ja przez wiele lat jadłam go właśnie w takim wydaniu. Od niedawna jednak czasami lubię sobie zupę tę przyrządzić w odmienny sposób. Wypróbuj przepis na barszcz czerwony na słodko. Z podanej ilości składników wyjdą ci mniej więcej trzy porcje tego dania.
P

ok. 6 średniej wielkości buraków czerwonych, 3,5 łyżki śmietany 18%, 2 l wody, 3,5 łyżki mąki, 3 średnie jajka, ½ łyżeczki octu, 1 łyżeczka masła, 1 łyżka cukru, kilka łyżek schłodzonej wody, szczypta soli

1
Buraki czerwone umyj, obierz ze skórki i pokrój na kawałki. Następnie ugotuj je do miękkości.
2
Tak przygotowany wywar z buraków zabiel śmietaną. Rób to ostrożnie i stopniowo, w innym wypadku śmietana może się ściąć i na powierzchni zupy pojawią się nieestetyczne białe grudki. Najlepiej do kubka ze śmietaną dodawać po troszku gorącego wywaru, po czym wszystko mieszać i czynność powtarzać. Potem możesz śmietanę z mieszaną z wywarem wlać do garnka z zupą, wymieszać i całość zagotować.
3
Mąkę zmieszaj z kilkoma łyżkami wody. Dobrze wszystko rozetrzyj, by nie było grudek i dodaj do zupy. Ponownie doprowadź do zagotowania, a potem gotuj jeszcze przez kilka minut.
4
Po zakończeniu gotowania dopraw zupę sola oraz dodaj do niej cukier, ocet i masło.
5
Barszcz podawaj z ugotowanymi wcześniej na twardo jajkami.
?

Wskazówki
* Jeśli masz odpowiednio dużo czasu, pozostaw barszcz na kilka godzin, by jego smak się uszlachetnił.
* Jeżeli lubisz zupy o konsystencji kremu lub masz dziecko, które nie przepada za gotowanymi burakami, przed dodaniem jajka możesz zupę zmiksować.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

babajaga
12.12.2014
Jaki barszcz czerwony na słodko?
Czysty przykład kremu z buraków!
Nie róbmy się Einstein'ami kuchni!
Kradzione nie tuczy!!!