podłączenie komputera do tv

Jak podłączyć komputer do telewizora?

MatMat - specjalista Tipy.pl
Podłączenie komputera do telewizora jest stosunkowo trudne, wymaga to wielu umiejętności. Podłączając każdą kolejną część musisz się upewnić czy wszystko jest w porządku, w przeciwnym razie nie będziesz wiedzieć gdzie popełniłeś błąd i trzeba będzie zacząć wszystko od początku. Poniżej znajdziesz instrukcję jak podłączyć twój komputer do telewizora.
1
Poszukaj złącza Audio/Video/TV in/out z tyłu swojego komputera.
2
Jeśli nie znalazłeś tego rodzaju złącza (kolor żółty) konieczne będzie zaktualizowanie obecnej karty video lub zainstalowanie nowej. W tym celu musisz udać się do sklepu komputerowego, podać model i typ komputera, system operacyjny, pamięć RAM oraz procesor. Specjalista pomoże ci wybrać odpowiedni dla twojego komputera sprzęt.
3
Zainstaluj oprogramowanie do karty. Teraz możesz podłączyć odpowiedni kabel. Podłącz go do wejścia IN w twoim telewizorze i OUT w komputerze. Jeśli masz starszy telewizor, będziesz potrzebował przejściówki większego wejścia na mniejsze okrągłe, pasujące do TV. Możesz je nabyć w sklepach elektronicznych.
4
Dla europejskich telewizorów będziesz potrzebował złącza SCART. Podłączenie za jego pomocą jest znacznie prostsze, podobnie jak i konfiguracja. Eurozłącze podpinasz do telewizora, a jego drugą końcówkę do portu TV OUT przy komputerze.
5
Łatwiejszym sposobem podłączenia komputera do TV jest podłączenie go za pomocą DVD lub magnetowidu. Upewnij się, że masz odpowiednie kable audio IN/OUT z dwoma końcówkami – czerwone i czarne. Podłącz swój telewizor do DVD lub magnetowidu. Podłącz kabel audio do portu Audio OUT z tyłu komputera, a drugi koniec do portu audio IN/OUT w twoim DVD lub magnetowidzie. Podłącz TV/Video OUT z komputera z wejściem wideo IN w twoim DVD.
6
Teraz prawym przyciskiem myszki kliknij w pulpit komputera. Wybierz opcje właściwości, następnie wyjście TV. W menu opcja ta pojawi się tylko wtedy, gdy wszystko jest prawidłowo podłączone.

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane