chomik

Jak opiekować się chomikiem?

KahlanKahlan - specjalista Tipy.pl
Chomiki to śliczne małe zwierzątka domowe, które wymagają znacznie mniej uwagi niż pies czy kot, zatem często są wybierane jako pupile dla młodszych dzieci. Nie jest jednak prawdą, że nie wymagają zupełnie uwagi. Poniżej znajdziesz wskazówki jak opiekować się chomikiem tak by zwierze było zadbane i szczęśliwe.
1

Wybór pomieszczenia dla chomika.

W sklepach zoologicznych można kupić zarówno klatki jak i akwaria. Akwarium dla chomika jest o tyle praktyczne, że zwierze nam nie ucieknie, ale jest ono niestety ciężkie i małe dziecko nie może samodzielnie go przestawić. Klatki natomiast są lekkie i z całą pewnością się nie rozbiją, jednak bardziej wytrwały zwierzak znajdzie sposób by uciec miedzy szczebelkami.

Jeśli chodzi o wielkość pojemnika, w którym będziemy trzymać naszego chomika to prawdą jest, że im większe tym lepsze - chomiki są bardzo aktywnymi zwierzątkami i muszą się swobodnie wybiegać.

2
kula dla chomika
Zabawki dla chomika

Chomiki z całą pewnością potrzebują zabawek. Absolutną podstawą dającą zwierzakowi szczęście jest kołowrotek. Jeżeli klatka jest duża przyda się także sprężyna do wchodzenia na piętro i plastikowa rura do zjeżdżania w dół. Aby chomik mógł biegać po domu można mu kupić również specjalna plastikowa kulkę, w której zamyka się zwierze. Działa ona podobnie jak kołowrotek, z tą różnicą, że chomik nie może z niej sam wyjść, dzięki czemu nie wejdzie w żadne zakamarki i nie pogryzie nam mebli czy dywanów.
3
trociny dla chomika
Trociny dla chomika

Wnętrze klatki bądź akwarium wysypujemy trocinami tak by przykrywały dno. Trociny należy zmieniać średnio raz w tygodniu, ale zwłaszcza latem można to robić częściej tak by w pomieszczeniu, w którym stoi klatka z chomikiem nie unosił się przykry zapach. Oprócz trocin wrzucaj chomikowi rozdrobnioną ligninę, zwierzątka te uwielbiają się w niej zakopywać.
4
domek dla chomika
Domek

W sklepach zoologicznych można kupić specjalne plastikowe domki, w których chomiki mogą spać. Niektóre zwierzątka je uwielbiają, czasem jednak trafi się chomik, który nie będzie chciał spać w takim domku, więc nie zmuszaj go do tego.
5
Chomik
Dopieszczanie zwierzaka.

Aby chomik był zawsze przyjaźnie nastawiony do ciebie i domowników musicie się z nim regularnie bawić i często go głaskać, może to być trudne zwłaszcza na początku, gdy mały, dziki jeszcze chomik będzie próbował gryźć, jednak nie należy się tym przejmować, jak tylko pozna wasz zapach przyzwyczai się.
6
karmienie chomika
Karmienie chomika

Chomiki jedzą raczej niewiele, ale dużą frajdę sprawia im zakopywanie zapasów w trocinach. Dla ich codziennych potrzeb wystarczy karmienie raz dziennie. Wszystkie chomiki lubią świeże warzywa np. marchewkę, kalafior, kapustę, brukselkę, większość chętnie zjada również jabłka a niektóre nawet morele i brzoskwinie. Chomiki potrzebują także suchego, twardego pożywienia żeby skracać sobie ząbki, podstawą dla nich są różne orzeszki, niełuskane ziarna słonecznika, sucha kukurydza. W sklepach zoologicznych można kupić specjalne gryzaczki złożone z kilku rodzajów ziaren.
7
pojenie chomika
Woda

Wodę można podawać w specjalnych miseczkach lub zawieszanych poidełkach. Chomiki, które dostają dużo świeżych warzyw i owoców praktycznie nie piją wody, jest ona potrzebna, gdy chomik odżywia się głównie suchymi mieszankami.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

chomik
chomik
zabawa z chomikiem

Podobne porady

Komentarze (41)

* Pola wymagane

Gucio
13.03.2017
mój ma na imię Gucio
m.m.
19.09.2016
Mój się nazywa Edek
m.m.
19.08.2016
fajowe porady:] d:
m.m.
17.08.2016
mój będzie miał jakuzi
Ignaś
02.05.2016
Ok
chomikowa dziewczyna
28.12.2015
Genialne porady będe miała chomika dżungarskiego o 15!
falla
28.05.2015
Dzisiaj kupiłam chomika jest mega fajny nazywa się guciu
martyna.l
18.05.2015
To jest interysujonce moja chomiczka jest czenśliwa.
ziutek
06.05.2015
superowy jest polecam!
ziutek
06.05.2015
bardzo mi się podoba to wytłumaczenie dlatego bo nawet małe dziecko by je zrozumiało.