10 ćwiczeń rozciągających

olinet - specjalista Tipy.pl
1 z 11
Chcesz mieć rozciągnięte i gibkie ciało, ale nie wiesz od czego zacząć? Jeśli tak, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Poniżej przedstawiam zestaw ćwiczeń rozciągających dla każdego.
1
Na początek rozgrzewka. Jeśli nie rozgrzejesz mięśni to może dojść do kontuzji.
Zrób kilka skłonów, przysiadów i wymachów rąk. Później wykonaj skłony boczne i skrętoskłony. Na koniec jeszcze kilka podskoków. Po rozgrzewce przejdź do rozciągania.
2
Usiądź w siadzie rozkrocznym (tak jak na obrazku obok). Schyl się do jednej nogi i złap palce u stopy obiema rękami. Jeżeli nie dasz rady dotknąć palców, to po prostu dosięgnij jak najdalej. Wytrzymaj w tej pozycji ok. 15 sekund. Powtórz ćwiczenie 4 razy na każdą nogę.
3
Teraz dalej siedząc w siadzie rozkrocznym złap obie stopy rękami lub dosięgnij nimi jak najdalej. Pamiętaj, aby mieć plecy proste i się nie garbić. Wytrzymaj ok. 15 sekund, aby dobrze rozgrzać mięśnie. Powtórz ćwiczenie 4 razy.
4
W dalszym ciągu siedzimy w siadzie rozkrocznym. Wykonujemy skłony, czyli jak najdalej dotykamy rękami podłogi. Wytrzymujemy ok. 15 sekund. Powtórz ćwiczenie 4 razy.
5
Teraz usiądź w siadzie prostym (tak jak na zdjęciu) i postaraj się złapać swoje stopy. Wytrzymaj 15 sekund. Powtórz ćwiczenie jeszcze 3 razy.
6
Następnie przejdź do siadu płotkarskiego (jak na zdjęciu). Zginaj się do jednej i do drugiej nogi. Wytrzymaj 15 sekund. Powtórz ćwiczenie 4 razy na każdą nogę.
7
Wykonaj tak zwaną "żabkę". Możesz tak oglądać film lub wiadomości. Osiągniesz wtedy świetne efekty. Pamiętaj, aby się nie garbić i trzymać plecy prosto.
8
Wstań i zrób agrafkę. Złap ręce za plecami (jak na zdjęciu). Powtórz ćwiczenie 2 razy na każdą stronę.
9
Wykonaj 10 skłonów. Spróbuj dotykać za każdym razem podłogi.
10
Na koniec wykonaj po 10 skłonów na każdą nogę.
?

Wskazówki
Roaciągaj się codziennie lub co dwa dni.

Strona 1 z 11

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane