kakao

Jak zrobić prawdziwe kakao?

ladymiss778 - specjalista Tipy.pl
Dni coraz zimniejsze, na dworze szaro i ponuro... Najlepszym lekarstwem na jesienną chandrę będzie pyszne gorące kakao. Podaje przepis na tradycyjne kakao mojego dziadka. Myślę, że będzie Wam smakować.
P

mleko, kakao prawdziwe gorzkie, cukier, rondelek, dwa kubki, łyżeczka

1
Odmierz dwa kubki mleka, wlej je do rondelka i nastaw na najmniejszym gazie.
2
Weź czysty kubek i nasyp do niego trzy czubate łyżeczki kakao. Dosyp cukier i dokładnie wymieszaj.
3
Jak rozdrobisz kakao z cukrem dolej odrobinę mleka i wymieszaj. Czynność te powtarzaj jeszcze 2 razy.
4
Jak mleko będzie ciepłe dodaj mieszankę kakaową, którą robiłaś/eś i gotuj jeszcze ok. 3 min.
5
Nalej kakao do kubków i się rozkoszuj jego smakiem.
6
Możesz zrobić inną wersję kakao: do mieszanki nie dodawaj cukru, a zamiast tego udekoruj je bitą śmietaną. Życzę smacznego!
?

Wskazówki
* Przepis jest na 2 porcje kakao.
* Zamiast cukru białego możesz dodać cukier trzcinowy.

Powiązane porady

Masło czosnkowe
mozzarella domowej roboty
dziecko pijące mleko

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

sofi
22.09.2017
Krowa średnio daje około 7-8 litra mleka na jeden udój w zależn.od tego ile jest po wycieleniu i jak jest karmiona,cielak wypija około 2 litry mleka w zależn od wieku cielaka.Jeżeli nie wydoimy pozostałego mleka,krowa będzie cierpieć a mleko samo się wylewa.Kobiety na porodówkach też ściągają pokarm
Angela
03.11.2016
Jak to nie okrada? Myślisz że krowy od tak non stop produkują mleko i muszą być dojone? Krowy są sztucznie zapładniane aby zmusić je do produkcji mleka. Poczytaj trochę o przemyśle mleczarskim - otwórz oczy!
@zuziaduzia
19.04.2016
Dziewczyno, odstaw dopalacze. Nikt krowy z mleka nie okrada. Jeśli krowa nie będzie dojona regularnie, to dostanie zapalenia wymion od którego może paść. Naczytacie się głupot pisanych przez głupie blogerki, które nie mają zielonego pojęcia o gospodarstwie, a krowy widziały jedynie na zdjęciach. Nie warto powtarzać bredni, które powstały tylko po to, żeby takie omamione nowoczesne kobiety, wydawały krocie na "zdrowe" zamienniki.
Mora
29.02.2016
Co za wyszukany przepis.
zuziaduzia
11.01.2016
Tyle razy piszemy o zdrowych produktach, wiec idac tym nurtem proponuje dobre kakao otrzymane prostsza i zdriwsza metoda:
- nasyp trzy czubate lyzeczki naturalnego kakao do filizanki uzywanej do kawy,
- dolej 50 ml goracej przegotowanej, ale nie wrzatku ( 80°C ),
- dokladnie wymieszaj i …
- raduj sie naturalnym smakiem naturalnego kakao.

Cukier zbędny, szczególnie ten biały z buraka cukrowego i zbędne mleko, które jest równa, jeśli nie gorsza trucizna dla naszych ludzkich organizmów. - Pamietajmy, ze krowa mleka nie " daje ", ale ma je dla swojego cielaka, człowiek bezczelnie krowę z mleka okrada, by je sprzedac i na nim zarobic. - Jeśli ktos uwaza, ze ma potrzeby wzrostu jak ciele, potrzebuje rogów, owłosionego ogona i kopyt to moze ryzykować w tej odchlani. - Zacznijmy jeść dla zdrowia, a nie dla smaku z dzieciństwa - kiedy nasze babcie nie wiedziały, ze cukier szkodzi, a nie krzepi … jeno slodzi.
Honney
19.10.2015
Przepyszne! :D
Animak
16.03.2015
Przepis jest idealny, prosty, skuteczny, wyborny... dziękuję, że się nim podzieliłaś.
nemezis.
05.11.2014
Przed chwilą robiłam, pychotaaaa!