Jak zrobić lukier do zdobienia pierników?
MamaOliMamaOli - specjalista Tipy.pl

Najbardziej popularnymi wzorami pierniczków bożonarodzeniowych są laski świąteczne, muffinki oraz cukierki. Można je wykonać w prosty sposób jednak do tego będą nam potrzebne odpowiednie foremki do wykrawania oraz lukier do zdobienia. Poniżej przedstawiam przepis na idealny lukier.
P

4 szklanki cukru pudru, 5 łyżek proszku bezowego, 6 łyżek ciepłej wody, 3/4 łyżeczki wyciągu z mięty pieprzowej, 1 łyżka syropu kukurydzianego (opcjonalnie), barwniki spożywcze w wybranych kolorach.

1
Dodaj cukier puder do pojemnika od miksera. Dodaj proszek bezowy a następnie miksuj przez kilka sekund na wolnych obrotach.
2
Dodawaj stopniowo ciepłej wody (po łyżce na raz) cały czas miksując.
3
Dodaj ekstrakt z mięty pieprzowej.
4
Dodaj syrop kukurydziany i dokładnie zmiksuj.
5
Zmniejsz obroty na średnie / wysokie i ubijaj lukier przez 1-2 minuty. Z tego przepisu lukier wyjdzie bardzo gęsty. Jeśli jest taka potrzeba dodaj odrobinę więcej wody (w zależności od tego, do czego jest ci potrzebny później lukier).
6
Przykryj lukier plastikowym woreczkiem jeśli nie będziesz go od razu używać. Lukier bardzo szybko stwardnieje i wyschnie.
7
Przełóż lukier do małych miseczek i wymieszaj go z odpowiednimi kolorami barwników spożywczych. Zobacz również jak dekorować pierniki lukrem.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane