kręcenie włosów za pomocą wałków

Jak zrobić loki?

MadzikMadzik - specjalista Tipy.pl
Loki nadają nam elegancki, niecodzienny wygląd, a ich zrobienie nie jest trudne i nie wymaga wizyty u fryzjera. Jeżeli masz proste włosy i chcesz je pokręcić poniższa instrukcja ci to ułatwi.
P

* pianka do włosów lub żel w sprayu
* wałki
* siatka lub czepek na włosy
* suszarka do włosów

1
W dzień przed tym jak chcesz mieć loki umyj dokładnie włosy i nałóż odżywkę. Włosy lekko podsusz tak by były lekko wilgotne a nie mokre.
2
W podsuszone włosy wetrzyj piankę do włosów lub spryskaj je żelem w sprayu, zabieg ten sprawi, że loki będą się dłużej trzymały.
3
Wybierz odpowiednie wałki, jeżeli chcesz uzyskać tylko fale weź grube wałki, jeżeli natomiast marzą ci się drobne loczki użyj cienkich wałków.
4
Oddziel pasmo włosów i nawiń je na wałek zaczynając od samych końcówek włosa aż do momentu, gdy wałek dotyka skóry głowy. Pamiętaj, że im pasmo włosów będzie cieńsze tym ładniejsze loki uzyskasz, jednak musisz też wziąć pod uwagą ile posiadasz wałków, tak by w połowie kręcenia ich nie zabrakło.
5
Nawiń na wałki wszystkie włosy i zabezpiecz wałki siatką lub specjalnym czepkiem. Z tak zabezpieczonymi włosami możesz spokojnie położyć się spać, do rana włosy wyschną i się pokręcą. Jeśli ci się spieszy i chcesz mieć loki natychmiast wysusz włosy nakręcone na wałki suszarką. Jeśli będziesz suszyć zbyt krótko to loki nie będą trwałe. Musisz mieć pewność, że nie są ani odrobinę wilgotne.
6
Zanim rozwiniesz wszystkie wałki sprawdź czy włosy na pewno wyschły, w tym celu rozwiń ten wałek, który nawinęłaś jako pierwszy, jeżeli jest suchy pozostałe tez powinny być, jeżeli natomiast jest jeszcze wilgotny zawiń go z powrotem i podsusz wszystkie zawinięte włosy suszarką.
7
Jeśli włosy są już całkiem suche rozwiń wszystkie wałki i delikatnie przeczesz włosy szczotką lub tylko palcami. Jeżeli chcesz by fryzura przetrwała każdą pogodę spryskaj włosy lakierem.

Powiązane porady

loki
Używanie wałków do włosów
Wałki termiczne

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Lady
27.01.2012
pianka lub spray w ogóle jest tu zbędny loki są o niebo ładniejsze na zwykłym materiale miękkim lub papilotach a jak ktoś zna pewne sztuczki to i są miękkie jak bez sprayu i bujne bez wzglęu w którą strone zawijasz , ale to moja słodka tajemnica
oluunia
03.04.2011
Brzmi interesująco ;*
Zawsze marzyłam o lokach mam nadzieję, że w końcu moje sny przerodzą się w rzeczywistość.! ;P
Worek
22.12.2010
dobre , dobre
Jooko
30.08.2010
Wałki zawijaj do spodu - wówczas będzie się wydawać że masz więcej włosów, fryzura będzie bujniejsza.