Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Torty > Jak zrobić tort z biszkoptów bez pieczenia?

Jak zrobić tort z biszkoptów bez pieczenia?

Stopień trudności: umiarkowane, Czas:
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Z okazji zbliżających się Świąt chciałam się podzielić się z Wami przepisem , który jest hitem w naszej rodzinie i wśród znajomych - na fenomenalne ciasto z biszkoptów. NIE PIECZONE! Ciasto nie ma nazwy, przepis wymyśliła moja mama wraz ze swoją ciocią - cukiernikiem, która generalnie wymyślała ciasta na poczekaniu w zależności od produktów, które miała w domu.
Rzeczy, których potrzebujesz:
3 paczki okrągłych biszkoptów (ok kg), 1 litr mleka, 3 kwaśne śmietany duże, 5 jaj, szklanka cukru, 3 waniliowe cukry, kostka masła (prawdziwego), 2 galaretki owocowe, 3 łyżki kakao lub kawy rozpuszczalnej, kawa prawdziwa, owoce: truskawki, brzoskwinie, lub maliny do ozdobienia ciasta, okrągła duża tortownica.
1
Krem: Jaja, cukry waniliowe, śmietany mieszamy razem i wlewamy do gotującego się mleka, cały czas mieszając! Gotujemy kilka minut, aż wytraci się twaróg (wyraźnie oddzielony od serwatki).
2
Twaróg odcedzamy na czystej ściereczce i studzimy.
3
Wystudzony twaróg ucieramy z masłem i z cukrem - powstaje pyszny krem. Dzielimy go na pól: cześć mieszamy z kakao lub kawą rozpuszczalną, zależy jaki smak wolimy. Druga część twarogu pozostaje waniliowa.
4
Ciasto: Najpierw przygotowujemy dwa roztwory do moczenia biszkoptów

Pierwszy kawowy - zaparzamy mocną sypaną kawę, odcedzamy i troszkę słodzimy.

Drugi śmietankowy - pól pojemniczka śmietany łączymy z 1/4 szklanki gorącej wody i z cukrem.
5
Układamy rzędami biszkopty w tortownicy na sztorc na przemian smakami. Moczymy jeden rządek w kawie i przekładamy jasnym kremem, (tzn każdy biszkopt moczymy a następnie nakładamy kremik) i drugi rządek odwrotnie - moczymy biszkopt w śmietanie a krem nakładamy ciemny. Biszkopty moczone w kawie nasiąkają momentalnie i trzeba uważać, aby się nie rozlatywały. Z drugiej strony, aby biszkopty namokły śmietaną, to należy je w niej dłużej potrzymać.
6
Kiedy ułożymy całą tortownicę to smarujemy wierzch resztą kremu, układamy owoce i zalewamy galaretką.
7
Wstawiamy na kilka godzin do lodówki. Życzę smacznego!
Jak oczyścić rybę z łusek?
Jak zrobić ciasto herbatnikowe bez pieczenia?
Karp świąteczny - dowiedz się więcej
Jak kisić buraki?
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Chyba każdy uwielbia miniaturowe ciasteczka, ale długi skomplikowany proces pieczenia jest zazwyczaj głównym...
Jak zrobić mini torciki na walentynki bez pieczenia?
Chyba każdy uwielbia miniaturowe ciasteczka, ale długi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt