lewatywa

Jak zrobić lewatywę?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Lewatywę stosuje się w rozmaitych celach, głównym jest oczywiście wypróżnienie. Może być ona stosowana również jako zabieg leczniczy lub odżywczy, uzależnione jest to od zastosowanej mieszanki. Poniżej znajdziesz podstawowe wskazówki jak samodzielnie wykonać lewatywę.
P

* irygator bądź jednorazowy zestaw do lewatywy

1
Aby prawidłowo wykonać lewatywę, najlepiej ułożyć się na lewym boku i podciągnąć do góry prawą nogę. Warto podłożyć pod siebie jakiś ręcznik, bądź ściereczkę.
2
Końcówkę z kranikiem przed wprowadzeniem do odbytu należy natłuścić oraz odpowietrzyć (przepuścić niewielką ilość wody). Końcówkę należy wprowadzić bardzo powoli na głębokość około 8 cm, tak, by nie wypadała. Po umieszczeniu końcówki w odbycie należy otworzyć kranik.
3
Irygator powinno się umieścić na wysokości 1-1,5 metra od podłogi, tak by płyn z worka spływał powoli. Worek nie powinien wisieć wyżej, ponieważ zwiększa to ciśnienie przepływającej wody, co może nam zaszkodzić (np. bóle brzucha).
4
Kiedy pojawi się parcie na stolec, należy zaprzestać wlewania płynu. Najlepszą dawką płynu jest od 150 do 500 ml, w skrajnych wypadkach do 1 litra.
5
Irygator do lewatywy
Do zrobienia delikatnej lewatywy nie potrzebny jest irygator, wystarczy tylko zwykła gruszka.
?

Wskazówki
* Należy unikać nadużywania lewatywy, ponieważ może ona doprowadzić do zwiotczenia jelit.
* Lewatywy zatrzymujące stolec można stosować tylko na wyraźne polecenie lekarza.
* Irygatory wielorazowe po każdym użyciu należy dokładnie wymyć i zdezynfekować końcówkę wodą utlenioną.
* Obecnie dostępne są w aptekach gotowe zestawy do lewatywy, ich cena nie przekracza 10 zł.

Powiązane porady

biegunka
jak leczyć gazy?
refluks żołądka

Podobne porady

Komentarze (11)

* Pola wymagane

niniuś
12.04.2016
lewatywę zrobić i krew puścić człek zdrowy jak rybka i na kaca najlepsze same kwachy idą a szczególnie po beczułkach leśnych i wino-podobnych specyfikach miodzio...
tim
01.01.2016
I podawaj dalej jakżeś niemądra
tim
01.01.2016
Opis jest bardzo fachowy. Są różne, ten jest minimalistyczny i bezpieczny. Tylko debile jedzą prochy na wypróżnienie. Normalne jedzenie plus lewatywa raz na wczas i jest wszystko zdrowo i dobrze.
bluem
14.07.2015
Przerażające, niemal każdy w dzieciństwie był "ofiarą" lewatywy. Źle to wspominam i moim dzieciom podaję w razie problemów z wypróżnianiem dicopeg junior.
lolo
13.02.2015
jak napisał już ktoś niech autor zrobi sobie sam tą lewatywę to przestanie pisac bzdety
all
21.08.2014
pRezydent Bronek Komoruski to specjalista od lewatywy jest, robi ją sobie 2 razy dziennie, wg niego wpływa to na inteligencje.
hrat
17.05.2014
Obrazek przy tytule artykułu przedstawia Azteka, zażywającego peyotl, halucynogenny kaktus, w postaci naparu drogą doodbytniczą.
acia
11.03.2013
Mnie tez boli brzuch po lewatywie .i cala sie szese .lekarze nie wiedzo dlaczego .
krzych
04.07.2011
Lewatywę stosuje się w ostateczności wspomaga ona wypróżnienie jednakże należy uważać gdyż częste stosowania rozleniwia jelita i pózniej bez tegoż specyfiku ni rusz dlatego jeśli już musicie to stosujcie w ostateczności
lukas1979
17.07.2010
mam problemy. boli mnie brzuch od tej lewatywy. wszystko robiłem tak jak napisane w instrukcji...... ehhh