Jak zrobić rozgwiazdy z masy solnej?·

AakritiAakriti - specjalista Tipy.pl
1 z 6
Te rozgwiazdy wyglądają na dość drogą ozdobę a wcale takie nie są. Podobne dekoracje można kupić w miejscowościach nadmorskich na plaży i na straganach wzdłuż pomenady. Po co jednak wydawać niepotrzebnie pieniądze, skoro można je mieć niemal za darmo i przy okazji świetnie się bawić?
P

2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 3/4 - 1 szklanka wody, sznurek jutowy, wykałaczka

1
Ciasto dobrze wyrób, aby było elastyczne. Podziel je na mniejsze części a następnie każdą z nich uformuj w kulkę i rozpłaszcz je dłonią na placek. Pracuj z ciastem na posypanej mąką stolnicy, aby się nie przyklejało. Następnie narysuj wykałaczką na placuszku rozgwiazdę.
2
Usuń ciasto znajdujące się pomiędzy ramionami gwiazdy i uformuj ją palcami nadając jej bardziej realistyczny kształt. Zrób wykałaczką krzyżujące się pośrodku rozgwiazdy linie zaś dookoła nich zrób malutkie kropeczki. W górnej części gwiazdy zrób dziurkę, przez którą będzie można przewlec jutowy sznurek.
3
Gotowe rozgwiazdy włóż do piekarnika i susz w temperaturze 120 stopni przez kilka godzin do czasu, aż masa solna zrobi się twarda.
4
Jak już rozgwiazdy wyschną i wystygną pomaluj je bezbarwnym lakierem.
5
Przywiąż do każdej rozgwiazdy kawałek jutowego sznurka i go zawiąż. Dzięki temu po nawleczeniu ich na długi sznurek nie będą się przekręcać.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

kule ze sznurka
Ramka na zdjęcia z papieru
masa papierowa

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane