Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Choinka > Jak zrobić krasnale z szyszek na choinkę?

Jak zrobić krasnale z szyszek na choinkę?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nie tylko Królewna Śnieżka ma swoją ekipę krasnoludków. Ty także możesz wejść z nimi w układ i zaprosić je do zamieszkania na twojej choince. Wystarczy zestaw szyszek, drewniane kulki i kawałek filcu.. Hej ho, hej ho, do pracy by się szło. A instrukcję znajdziesz poniżej.
Rzeczy, których potrzebujesz:
filc w kolorze białym, drewniane kulki (o średnicy 2,5 cm na głowę krasnoludków i 9-10 mm na noski), szyszki o długości 4-5 cm, biały drucik chenille, biała czesanka, pistolet z klejem na gorąco, igła z białą lub kremową nitką
1
Z filcu wytnij trzy (ilość zależna od tego, ile chcesz zrobić krasnali) trójkąty równoramienne o dwóch bokach długości 9,5 cm. Złóż każdy z nich wzdłuż na pół i zszyj miejsce łączenia. Tak przygotowane czapki wywiń na prawą stronę. Z tego samego filcu wytnij również trzy paski o szerokości 1 cm, a długości 15 cm. Będą to szaliki krasnali. Ponacinaj ich końce.
2
Większe z drewnianych kulek przyklej do płaskiego końca każdej z szyszek. Użyj w tym celu pistoletu z klejem na gorąco. Z przodu przyklej również drewniane noski krasnali.
3
Druciki chenille potnij na trzy kawałki o długości 10 cm każdy. Jeden koniec każdego z nich lekko zagnij. Drucik zegnij również w odległości 2,5 cm od drugiego końca. Ten kawałek przyklej na czubku głowy każdego z krasnali.
4
Dolną część każdej czapeczki wywiń tworząc „mankiet”. Nałóż czapeczki na przymocowane do drewnianych główek druciki i przyklej klejem na gorąco.
5
Miejsce łączenia główek i szyszek zakryj filcowymi szalikami. Zamocuj je odrobiną kleju.
6
Pierwszego krasnala pozostaw bez zmian. Drugiemu zrób z odrobiny wełny czesankowej długą, prostą brodę. Trzeci krasnal będzie mieć brodę w loki. W tym celu wydziel z wełny czesankowej kilka pasm i nawiń je na ołówek lub inny przedmiot o walcowatym kształcie. Tak utworzone loki przyklej do twarzy krasnala tworząc oryginalną brodę.
7
Na koniec przewlecz przez czubki czapeczek krasnali kawałek nitki lub muliny. Zwiąż ją na końcach tworząc pętelki do powieszenia ozdób na choince. Krasnale gotowe.
Jak zrobić ozdobę choinkową ze wstążki?
Jak zrobić ozdobę choinkową – wiatraczek?
Jak zrobić ozdoby na choinkę z masy solnej i cynamonu?
Jak zrobić łańcuch na choinkę - trzymające się za ręce ludziki?
 4.3/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nie musisz zamieszkać z Mikołajem, żeby codziennie dostawać prezenty. Nie musisz kupować kosztownych ozdób, żeby...
Jak zrobić Mikołaja na choinkę ze swetra?
Nie musisz zamieszkać z Mikołajem, żeby codziennie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt