Jak zrobić ozdoby choinkowe z precelków i czekolady?·

SilminyelSilminyel - specjalista Tipy.pl
1 z 8
Wielkimi krokami zbliżają się święta, więc również pora dekoracji choinki. Jako dziecko zawsze uwielbiałam ubierać drzewko i wieszać na nim bajeczne ozdoby. Najbardziej lubiłam te dekoracje, które kusiły swoją słodyczą, które można było później zjeść. Do dziś pozostał mi sentyment do tych choinkowych słodkości, więc to co najchętniej wieszam na choince zwykle jest jadalne. Jedną z takich słodkich dekoracji są wianuszki z precelków i czekolady.
P

Precelki, biała czekolada, papier woskowy, kolorowa posypka, jadalne perełki lub inne drobne ozdoby do dekoracji ciast, wstążka

1
Rozpuść w kąpieli wodnej białą czekoladę.
2
Precelki ułóż na papierze woskowym w kółeczko, jak na zdjęciu obok. Następnie weź jeden z nich, zanurz w czekoladzie i odłóż na miejsce, a później zanurzaj tak w czekoladzie kolejne. Zwróć uwagę na to, by precelki się stykały, by czekolada mogła je związać.
3
Zanurzaj w czekoladzie kolejne precelki i układaj z nich kolejną warstwę. Jedna warstwa precelków to za mało (można spróbować zrobić wianuszek z jednej warstwy, ale trzeba użyć dużą ilość czekolady, by nie rozpadł się), trzy to za dużo (ozdoba jest zbyt ciężka). Najlepszą opcją są dwie warstwy.
4
Tak powinien wyglądać prawie gotowy wianuszek.
5
Obsyp czekoladę kolorową posypką. Jeśli chcesz możesz ozdobić wianuszki perełkami lub innymi drobnymi dekoracjami. Jeśli są one większe od posypki, warto wykorzystać jeszcze odrobinę czekolady do przyklejenia ich.
6
Odczekaj 10-15 minut by czekolada zastygła i związała wianek.
Przewiąż wianuszek wstążką i ozdób kokardką u góry.
7
W ten sam sposób wykonaj więcej wianuszków. Takich słodkości na choince nigdy nie jest za dużo!
?

Wskazówki
Do wianuszków można wykorzystać ciemną czekoladę. Moim zdaniem jednak biała nie tylko lepiej wygląda, ale i jej smak lepiej komponuje się ze słonymi precelkami.

Strona 1 z 8

Powiązane porady

Stroik świąteczny
choinka origami
kula śnieżna

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane