pelargonia

Jak pielęgnować pelargonie?

OgrodnikOgrodnik - specjalista Tipy.pl
Pelargonia, często nazywana geranium to rośliny zimotrwałe najczęściej uprawiane w ogrodzie. Wszystkie odmiany pelargonii potrzebują dużo światła i słońca. Pelargonie zwisające często sadzimy w skrzynkach balkonowych lub wiszących koszykach. Możemy je uprawiać również na parapecie, przy podpórce lub rozpięte na kratce.
1
Pelargonie wymagają pełnego nasłonecznienia.
2
Temperatura latem nie powinna być wyższa niż 34 st.C. zaś zimą 13-16 st.C.
3
Pelargonie należy podlewać 2-3 razy tygodniowo. Zimą możemy ich w ogóle nie podlewać jeśli temperatura nie jest wyższa niż 16 st.C.
4
Pelargonie nawozimy latem co 2 tygodnie dodając do wody nawóz płynny.
5
Pelargonie lubią suche powietrze zatem nie przepadają za zraszaniem. Może to powodować nawet ich gnicie.
6
Nie należy nabłyszczać liści pelargonii. Z kurzu ocieramy je suchą szmatką.
7
Pelargonie przycina się wiosną. Ręcznie wyłamujemy przekwitłe kwiatostany lub liście wyrastające z głównej łodygi.
8
Pelargonie lepiej kwitną w ciasnawych doniczkach. Przesadza się młode rośliny. Jeśli chcemy ją przesadzić to należy zrobić to wiosną lub latem, wówczas gdy woda szybko przelatuje przez doniczkę, roślina ma dużo pąków kwiatowych ale nie wypuszcza liści. Przed przesadzaniem należy obficie podlać roślinę. Używamy do przesadzenia ziemi gliniastej.

Powiązane porady

Szałwia błyszcząca
Rośliny na balkonie
6 oznak, że za mocno podlewasz kwiaty

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane