zasady ubierania się - pogrzeb

Jak się ubrać na pogrzeb?

BarnabaBarnaba - specjalista Tipy.pl
Każdy w pewnym momencie życia będzie uczestniczył w pogrzebie. Może być to pogrzeb członka rodziny, znajomego, kolegi z pracy. Bez względu jednak czyj to będzie pogrzeb, istnieją pewne reguły i normy dotyczące stroju na pogrzebie. Jeśli chcesz uniknąć niemiłej sytuacji, przeczytaj poniższe wskazówki i dowiedz się jak prawidłowo ubrać się na pogrzeb.
1
Najbliższa rodzina zmarłego oraz jego najbliżsi powinni wybrać strój w czarnym kolorze. Czerń jest symbolem żałoby, straty i ubolewania. Nie jest to jednak kolor obowiązkowy. Możesz wybrać inne ciemne barwy jak np. ciemny brąz, granat, ciemna zieleń, ciemne bordo, szary, ciemny fiolet. Wystrzegaj się kolorów jasnych i rzucających się w oczy jak biel, żółty, czerwony.
2
Twój strój powinien być czysty, schludny, wyprasowany, formalny i elegancki. Swoim strojem wyrażasz szacunek zmarłemu.
3
Pogrzeb nie jest okazją do podkreślania swojej aparycji. Kobiety powinny uważać na zbyt krótkie spódniczki oraz zbyt duże dekolty. Jeśli decydujemy się na spódnicę lub sukienkę wówczas powinna ona sięgać co najmniej do kolan. Zbyt odważny strój wskazuje na brak szacunku dla zmarłego i jego najbliższej rodziny.
4
Sprawdź przed pogrzebem temperaturę i ubierz się stosownie do niej.
5
Nawet jeśli pogrzeb odbywa się latem weź pod uwagę temperaturę w kościele. Zwykle kościoły są nieogrzewane, wilgotne i zimne. Z tego powodu powinieneś bezwzględnie zabrać ze sobą ciemny sweter.
6
Jeśli jest zima ubierz na pogrzeb spodnie. Czarna sukienka pasuje na pogrzeb jednak nie w zimie. Marznięcie w sukience nie pomoże ci poczuć się lepiej z powodu straty ukochanej osoby.
7
Przemyśl czy powinnaś ubierać szpilki. W kościele oraz na głównych alejkach cmentarza będą one z pewnością ładnie się prezentowały, jednak jeśli będziesz musiała dojść do miejsca pochówku między grobami, to mogą pojawić się problemy. Będzie to jeszcze trudniejsze jeśli ziemia na cmentarzu będzie rozmokła (deszcz, śnieg). Na pogrzeb będą najlepsze buty na płaskim obcasie. Będzie ci w nich wygodnie i ciepło.
8
Mężczyźni powinni zostawić ewentualne nakrycia głowy w samochodzie.

Powiązane porady

zachowanie na pogrzebie
trumna
Dwa białe misie

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

kot
15.02.2017
w co sie ubrać na pogrzeb babci ?
zef
17.09.2013
a co zrobić z czapka jak sie nie ma samochodu (patrz punkt 8)
topielica
24.06.2013
Najbardziej wskazanym kolorem jest czarny ,ale jesli nie mamy takiegoż ubrania a idziemy na pogrzeb np.znajomego czy sąsiadki wystarczy po prostu wybrac ciemne kolory -nie zapominajmy o symbolicznym bukiecie pożegnalnym.
arimor
30.01.2013
Dobrze byłoby jeszcze dodać uwagę odnośnie zakładanej biżuterii - bardzo wskazanym dodatkiem będą perły, bo zawsze wyglądają dostojnie i nadają powagi. Jeśli nie posiadacie pereł ani perłopodobnej biżuterii, załóżcie skromne, niewielkie ozdoby, które nie rzucają się w oczy, np. delikatny wisiorek z cyrkonią. Bardzo niewskazane jest zakładanie ogromnych kolczyków, dzwoniących bransoletek, barwnych cekinowych broszek czy kolorowych koralików.
zagubiona
13.03.2012
a można ubrać się na galowo tzn biało - czarno ?