choinka z pierniczków gwiazdek

Jak zrobić choinkę z pierniczków w kształcie gwiazdek?·

RudolfRudolf - specjalista Tipy.pl
choinka z pierniczków gwiazdek
1 z 6
Prosty sposób na zrobienie trójwymiarowej choinki z pierniczków. Jest ona znacznie łatwiejsza i mniej pracochłonna, niż domek z piernika, a na świątecznym stole prezentuje się równie dostojnie. Jedyne czego potrzebujesz to zestaw foremek w kształcie gwiazdek różniących się między sobą średnicą. Więcej szczegółów na temat tego projektu znajdziesz poniżej.
P

ciasto na pierniczki: 115g masła w temperaturze pokojowej, 1/2 szklanki brązowego cukru, 1/4 szklanki melasy, 1 łyżka cynamonu, 1 łyżka imbiru, 1 1/2 łyżeczki mielonych goździków, 1 łyżeczka sody oczyszczonej, 2 szklanki mąki, 2 łyżki wody, lukier: 4 szklanki cukru pudru, 3 łyżki proszku bezowego, 8 łyżek ciepłej wody

1
choinka z pierniczków - krok 1
W dużej misce utrzyj masło z brązowym cukrem, melasą, cynamonem, imbirem, mielonymi goździkami i soda oczyszczoną. Dodaj mąkę i wodę, żeby uzyskać zbite ciasto. Schłodź je przynajmniej przez 30 minut w lodówce.
2
choinka z pierniczków - krok 2
Piekarnik nagrzej do 190°C. Ciasto rozwałkuj i powycinaj z niego gwiazdki w różnych rozmiarach – w sumie 16-19 sztuk. Pamiętaj, że wymiary gwiazdek muszą stopniowo zmniejszać się, żeby móc z nich ułożyć stożkowatą choinkę. Piecz pierniczki przez około 10 minut (lub do czasu, aż będą chrupiące). Pozostaw je do ostygnięcia.
3
choinka z pierniczków - krok 3
Zajmij się przygotowaniem lukru. Cukier puder, proszek bezowy i wodę zmieszaj mikserem do uzyskania kremowego i gęstego lukru. Połowę porcji lukru przelej do rękawa spożywczego. Obrysuj nim kontur każdego pierniczka w niewielkiej odległości od jego krawędzi.
4
choinka z pierniczków - krok 4
Resztę lukru rozprowadź w obrębie tego konturu za pomocą płaskiej szpatułki.
5
choinka z pierniczków - krok 5
Ułóż piernikowe gwiazdki jedna na drugiej, od największych do najmniejszych. Każdą kolejną gwiazdkę obróć nieco względem poprzedniej, w taki sposób, żeby ramiona gwiazdki wyższego poziomu znajdowały się nad wolną przestrzenią gwiazdki poziomu niższego. Całość oprósz cukrem pudrem.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Zupa z karpia
Smażenie karpia
Ziemniaki wigilijne

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

xolciax9
12.12.2013
mmm pycha :)