Jak zrobić jadalną kulę śnieżną?
angel11 - specjalista Tipy.pl

Każdy z was widział wiele razy piękne szklane kule wypełnione sztucznym śniegiem i różnego rodzaju figurkami. Kiedyś ozdoby takie pojawiały się głównie w amerykańskich filmach emitowanych w okolicy Bożego Narodzenia. Dziś o wiele łatwiej je kupić. Moja dzisiejsza propozycja jest jednak inna. Oto przepis na kulę śnieżną, którą można ze smakiem skonsumować.
P

ciasto czekoladowe w 5 minut (przepis tutaj), domowe krakersy grahamki (przepis tutaj), ¼ szklanki słodzonych wiórków kokosowych, 3 łyżki lukru waniliowego, polewa czekoladowa (przepis np. tutaj, możesz też kupić gotową), ramekin lub porcelanowy kubek bez ucha, mała szklana kula z otworem, opcjonalnie: inne elementy dekoracyjne (tu: choinka)

1
Przyrządź ciasto w kubku według przepisu na ciasto w 5 minut, pamiętając, by wziąć pod uwagę wielkość naczynia, w którym to robisz. Ramekin jest z reguły nieco niższy od dużego kubka, dlatego też może okazać się, że będziesz musiał zmniejszyć proporcje.
2
Błyskawiczne ciasto czekoladowe pozostaw do ostygnięcia, po czym jego wierzch pokryj grubą warstwą polewy czekoladowej.
3
Wytnij elementy domku z krakersów według szablonu pokazanego obok.
4
Krakersy piecz tak jak w przepisie, czyli w ok. 180 stopniach przez 8-10 minut. Potem pozostaw je do ostygnięcia.
5
Z ostygniętych krakersów zbuduj domek podobny do tego widocznego na zdjęciu. Rolę zarówno spoiwa, jak i dekoracji będzie pełnił tutaj waniliowy lukier.
6
Domek oraz ewentualne inne elementy dekoracyjne (tu: niejadalne drzewko) osadź mocno w polewie czekoladowej.
7
Posyp wszystko wiórkami kokosowymi, które będą pełniły rolę śniegu. Zwróć uwagę na to, by dobrze pokryć nim polewę czekoladową (tak, by nie było jej spod niego widać).

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane