dopasowany garnitur

Jak dobrze dobrać garnitur?·

metjumetju - specjalista Tipy.pl
dopasowany garnitur
1 z 12
Garnitur to taka część garderoby, jaką każdy mężczyzna musi mieć w szafie. Poszczególne garnitury różnią się między sobą krojem i przeznaczeniem (na mniej lub bardziej formalne okazje), jednak zawsze muszą być dobrze dopasowane. Poniżej znajdziesz ilustrowany przewodnik, który podpowie ci jak dobrać garnitur w idealnym rozmiarze. Pamiętaj o nim udając się do sklepu.
1
dobieranie garnituru - krok 1
RAMIONA MARYNARKI

Garnitur powinien układać się w ramionach tak jak pokazuje zdjęcie po lewej stronie (niebieskie). Zbyt wąski garnitur będzie marszczyć się zarówno w linii ramion, jak i powyżej talii. Zbyt szeroki garnitur pofałduje się w ramionach i będzie nieestetycznie odstawał od klatki piersiowej.
2
dobieranie garnituru - krok 2
SIEDZENIE SPODNI

Spodnie od garnituru powinny być dobrze dopasowane na pośladkach i w biodrach (zdjęcie najbardziej po lewej). Zbyt wąskie spodnie będą nieestetycznie opinać pośladki, spłaszczając je i marszcząc się w ich dolnej części. Zbyt luźne spodnie będą z tyłu tworzyć workowaty kształt, falując się i marszcząc zarówno na pośladkach, jak i na udach.
3
dobieranie garnituru - krok 3
SZEROKOŚĆ MARYNARKI

W dobrze dopasowanej marynarce guziki powinny bez problemu układać się w odpowiedniej linii. Marynarka nie powinna naprężać się w talii, ani rozchodzić w dolnej części (rysunek 2.), ani luźno odstawać (rysunek 3.).
4
dobieranie garnituru - krok 4
DŁUGOŚĆ RĘKAWA

Rękaw marynarki ma sięgać nadgarstka, a spod niego powinien być widoczny fragment mankietu koszulki. Zbyt krótkie rękawy odsłaniają mankiet koszuli w całości, zbyt długie – całkowicie go zasłaniają.
5
dobieranie garnituru - krok 5
DŁUGOŚĆ MARYNARKI

Marynarka powinna mieć taką długość, by można było chwycić za jej dolną krawędź zgiętymi palcami wyprostowanej dłoni. Zbyt krótka marynarka sięga powyżej linii zgiętych palców, zbyt długa – poniżej.
6
dobieranie garnituru - krok 6
DŁUGOŚĆ SPODNI

Idealne spodnie powinny luźno opadać na but, zakrywając go mniej więcej w połowie i zasłaniając piętę. Nie mogą się przy tym marszczyć, nie powinno się ich również „przydeptywać”. W przypadku zbyt krótkich spodni but jest odsłonięty (rys.2), zbyt długie nieestetycznie marszczą się w dolnej części nogawki (rys.3.).
7
dobieranie garnituru - krok 7
SZEROKOŚĆ KOŁNIERZYKA

Dobrze dopasowany kołnierzyk powinien przylegać do kołnierzyka koszuli. Nie powinien od niego odstawać (rysunek 2.), a sam materiał nie może marszczyć się tuż poniżej jego linii (rysunek 3.).
8
dobieranie garnituru - krok 8
DOPASOWANIE W TALII

Dobrze dopasowana marynarka ładnie układa się po zapięciu jej. Materiał jest gładki, nie odstaje, ani nie marszczy się. W źle dopasowanej marynarce po zapięciu jej na pierwszy guzik materiał układa się w charakterystyczny kształt przypominający literę „X”.
9
dobieranie garnituru - krok 9
DOPASOWANIE RĘKAWÓW PONIŻEJ LINII RAMION

Dobrze dopasowane rękawy powinny swobodnie opadać w dół, tworząc gładką linię. Nie powinny marszczyć się tuż przy linii ramion, ani poniżej niej (rys.2.).
10
dobieranie garnituru - krok 10
DOPASOWANIE W LINII RAMION

W ramionach marynarka powinna układać się gładko, nie tworząc fałd (rys.2).
11
dobieranie garnituru - krok 11
DOPASOWANIE KROJU RĘKAWÓW

Rękawy powinny swobodnie opadać w dół. Nie mogą marszczyć się, szczególnie w górnej części.
Strona 1 z 12

Powiązane porady

mucha
garnitur
wieszanie spodni od garnituru

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

zack
26.07.2015
Z garniturem sobie jakoś radzę, ale mam prawdziwy kłopot z doborem kąpielówek. Z racji małego przyrodzenia nie najlepiej wyglądam w tych obcisłych a jakieś luźne szorty uważam za obciach bo wygląda to tak, jakby ktoś zapomniał właściwego stroju. Poradźcie coś. Może macie jakieś tricki, typ kąpielówek, w których wygląda się najlepiej.
emeryt
26.07.2015
Garnitur powinno sie szyc u krawca a nie kupowac w sklepie ale tu jest pewien problem i nalezy o tym pamietac. Wiekszosc krawcow specjalizuje sie albo w spodniach albo w marynarkach. Zeby byc w 100% zadowolonym z tego co sie na siebie wlozy material na garnitur nalezy kupowac w dwoch kuponach. Jeden na spodnie a drugi na marynarke i znalez dwoch krawcow ktorzy uszyja obie czesci. Obu krawcom nie nalezy wspominac ze wspolnie szyja garnitur. Moja osobista rada, nalezy pamietac ze jesli taki garnitur ma byc na dluzszy okres czasu zafundujcie sobie jedna pare spodni extra. Radzi wam to ktos kto mial krawcow w rodzinie. Pozdrawiam
zyzio
26.07.2015
Zróbcie se jeszcze wiecej stron, mi sie po pierwszej odechciało klikać
Tomek
18.02.2015
Lekko taliowany najlepiej kupić.
modini
11.01.2014
Świetny artykuł!