muffinki szampańskie

Jak zrobić muffinki szampańskie?·

ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl
muffinki szampańskie
1 z 4
Szampański deser na szampańską okazję. Te babeczki uświetnią każdą imprezę sylwestrową, nie tylko ze względu na to, że w ich składzie znajduje się spora dawka szampana. Doskonale smakują z ochoczo wznoszonymi na okoliczność Nowego Roku toastami. Samo ciasto jest stosunkowo mało słodkie, jednak w połączeniu z szampańskim kremem stanowi doskonale zrównoważoną całość. Do dna przyjaciele, do dna!
P

ciasto: 2 3/4 szklanki mąki, 3 łyżeczki proszku do pieczenia, 1 łyżeczka soli, 160g masła, 1 1/2 szklanki cukru, 3/4 szklanki szampana (słodkiego, a nie wytrawnego), 6 białek jaj, krem szampański: 3 1/4 szklanki cukru pudru, 240g masła w temperaturze pokojowej, 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego, 3 łyżki szampana w temperaturze pokojowej, jadalna brokatowa posypka do dekoracji

1
muffinki z szampanem
W dużej misce utrzyj masło z cukrem na lekką, puszystą masę. Mąkę, proszek do pieczenia i sól wymieszaj ze sobą, a następnie stopniowo dodawaj do masła na przemian z szampanem.
W osobnej misce ubij białka na sztywno. Wmieszaj je do ciasta, najpierw 1/3, potem resztę.
Piekarnik nagrzej do 175°C. Formę na muffinki wyłóż papilotkami. Wlej ciasto do poszczególnych otworów formy, napełniając je w 2/3 wysokości. Piecz babeczki przez około 15-20 minut, do czasu, aż wykałaczka wbita w ciasto po wyjęciu będzie czysta.
2
muffinki szampańskie - napełnianie kremem
Pozostaw muffinki do ostygnięcia. W międzyczasie zajmij się przygotowaniem kremu. Masło utrzyj z cukrem mikserem ustawionym na małe obroty. Gdy oba składniki połączą się, zwiększ prędkość miksera na średnią i miksuj je jeszcze przed 2 minuty. Dodaj ekstrakt waniliowy i szampana, mieszając całość na średnich obrotach jeszcze przez minutę. Przełóż krem do rękawa spożywczego. W ostudzonych muffinkach zrób otwory i nałóż do środka porcję kremu.
3
muffinki szampańskie - dekorowanie
Resztę kremu nałóż na wierzch każdej z muffinek spiralnym ruchem. Gotowe babeczki posyp z wierzchu jadalną brokatową posypką. Podawaj muffinki z lampką szampana. Doskonale spiszą się również w towarzystwie truskawek.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane