czyszczenie podłogi

Jak zrobić domowy środek do czyszczenia podłóg?

aldona - specjalista Tipy.pl
Nawet najdroższa podłoga nie będzie się dobrze prezentować, jeżeli odpowiednio nie zadbamy o jej pielęgnację. Nie oznacza to, że musimy wydawać pieniądze na drogie i często pełne szkodliwych detergentów środki czyszczące. To, czego najbardziej potrzeba naszej podłodze, mamy już w swoich zapasach. Poniżej dowiesz się zrobić domowy środek do czyszczenia podłogi drewnianej, laminowanej i ceramicznej. Przed zastosowaniem każdego z nich najpierw odkurz podłogę, by usunąć z niej brud. Środek wlej do wiadra i nakładaj używając wykręconego, lekko wilgotnego mopa. Do sporządzenia preparatu najlepiej użyć destylowanej lub filtrowanej wody.
1
Środek do czyszczenia podłóg – przepis nr 1

4 litry ciepłej wody
¼ szklanki octu
1 łyżka sproszkowanego szarego mydła
2

4 litry ciepłej wody
¼ szklanki boraksu
½ łyżeczki łagodnego płynu do mycia naczyń
3

4 litry ciepłej wody
1 szklanka octu*
2-3 krople olejku z drzewa herbacianego lub innego olejku eterycznego

* Ocet ma odczyn kwasowy, więc pozostawiony na podłodze na dłużej, może uszkodzić jej powierzchnię. Zawsze stosuj ocet rozcieńczony wodą, a gdy umyjesz podłogę, zetrzyj resztkę środka mopem namoczonym w czystej wodzie.
4
Środek do czyszczenia ciemnych podłóg drewnianych

4 litry ciepłej wody
12 torebek czarnej herbaty (zaparzaj przez 15 minut, a następnie usuń torebki)*

* Najlepiej sprawdzi się herbata czarna, choć można użyć również herbaty zielonej lub białej. Odradza się stosowanie herbat ziołowych, ponieważ nie zawierają one tak dużo taniny i nie mają właściwości antyseptycznych.
5
Dodatkowe wskazówki

Dodanie do każdego z powyższych przepisów odrobiny spirytusu salicylowego przyspiesza czas schnięcia środka do podłóg.

Myj podłogi w kierunku układania desek. Dzięki temu wszelkiego rodzaju zacieki nie będą tak widoczne.
6
Żeby usunąć naprawdę trudne plamy lub ślady, nasyp na gąbkę odrobinę sody oczyszczonej i wcieraj w miejsce, gdzie znajduje się plama.
7
Jeżeli zobaczysz na podłodze jakieś rysy, znajdź woskową kredkę w podobnym do podłogi kolorze i „wetrzyj” ją w szczelinę, aż zrówna się z powierzchnią podłogi. Następnie skieruj na wosk strumień gorącego powietrza suszarki i roztop go. Na koniec wypoleruj całość miękką ściereczką.

Powiązane porady

czyszczenie dywanu
usuwanie etykiet
czyszczenie miedzianych  przedmiotów

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane