Jak pozbyć się toksyn z organizmu?

Karolinas - specjalista Tipy.pl
W przypadku źle zbilansowanej diety, czy nieodpowiednio prowadzonego trybu życia, do naszego organizmu poza wartościowymi składnikami dostają się również toksyny. Przeczytaj artykuł i dowiedz się jak oczyścić z nich swój organizm!
1
Toksyny docierają do naszego organizmu wraz ze szkodliwym pożywieniem. Na czele plasują się tutaj oczywiście słodycze, tłuszcze trans, czyli w dużej mierze fast-foody, zbyt duża ilość soli, napoje gazowane i wysoko przetworzona żywność. Jeśli Twoja dieta bogata jest w w/w składniki, powinieneś natychmiast radykalnie ją zmienić! W walce z toksynami, pomagają nam nasze organy np. nerki, czy wątroba. Czasem jednak, przy zbyt dużej ilości dostarczanych toksyn nie dają one rady oczyszczać organizmu w prawidłowy sposób. W takim wypadku warto pomyśleć nad dodatkowym oczyszczeniem organizmu z toksyn. Warto takie "zabiegi" przeprowadzać nawet kilka razy do roku.
2
Toksyny i szkodliwe substancje uwalniają się z organizmu wraz z wysiłkiem fizycznym (uchodzeniem z organizmu potu) i co za nim idzie - rozszerzaniem naczyń krwionośnych, a w skórze - porów. Dlatego możliwie często uprawiaj sport, staraj się aktywnie żyć. Dodatkowo korzystaj także z sauny. Pomoże ona "wypocić" szkodliwe substancje. Pamiętaj jednak, że dla osób np. z nadciśnieniem, sauna nie jest wskazana! Możesz też oczyścić swoją twarz, przygotowując w domu tzw. "parówkę" z ziół.
3
Zioła to także odpowiedni sposób na pozbycie się toksyn z całego organizmu. Wystarczy zaopatrzyć się w specjalnie przygotowane do tego mieszanki. Znajdziemy je w aptekach i sklepach zielarskich, a także w Internecie. Zioła te działają zwykle moczopędnie, żółciopędnie, napotnie. Do ziół o takich właściwościach można zaliczyć przede wszystkim: skrzyp, brzoza biała, mniszek lekarski, nawłoć, dziurawiec i wiele innych.
4
Jeśli nie przemawia do nas smak i aromat ziół - warto sporządzić nieco inne napoje, które pomogą pozbyć się toksyn z organizmu. Jest to przede wszystkim sok z cytryny. Warto dodawać świeżo wyciśnięty sok do wody przegotowanej lub mineralnej. Taki napój wypijany rano na czczo, to świetny sposób na pozbycie się toksyn z organizmu. Cytryna wspomaga pracę wątroby i układu trawiennego. Jeśli nie masz cytryny - możesz też użyć limonki. Należy koniecznie sparzyć wcześniej skórkę, a spożywać nie tylko sok ale i miąższ, a nawet białą błonkę pod skórą. Cytryna, mimo, że ma kwaśny posmak, tak naprawdę odkwasza nasz organizm!
5
Kolejny napój, to ten na bazie octu jabłkowego. Dzięki zawartym w nim pektynom możemy oczyścić organizm z toksyn, a także wspomóc pracę układu trawiennego. Ocet jabłkowy pomaga także regulować poziom cukru w naszej krwi. Dwie łyżki octu dodajemy do przegotowanej wody. Warto też dodawać go często do spożywanych potraw.
6
Owoce jagodowe, czyli maliny, aronia, jagody leśne, to bogate źródło antyoksydantów, polifenoli, flawonoidów. Wszystkie te fachowe nazwy oznaczają dla naszego organizmu same pozytywy. Dzięki nim wspomożemy usuwanie toksyn, metabolizm. To także dzięki nim nasza skóra wolniej się starzeje. Mają także udowodnione działanie antyrakowe. W tym przypadku wystarczy świeżo wyciśnięty sok lub koktajl na bazie tych owoców. Warto spożywać je też na surowo, w sałatkach i innych potrawach.
7
Świetnym sposobem na odtruwanie organizmu jest dieta. Nie byle jaka jednak dieta, tylko najlepiej taka, która opiera się jedynie na warzywach i owocach. Dieta taka powinna zagościć u nas nie mniej, jak 10 dni. Należy przy ty wypijać bardzo duże ilości płynów. Musi to być jednak woda, herbatki/napary ziołowe, najlepiej oczyszczające, a także świeżo wyciskane soki. Po zakończeniu kilkunastu dni do diety zaczyna wprowadzać się nabiały, później mięso ryb, a także pozostałe chude mięsa. Dieta ta, jest dobrym sposobem na rozpoczęcie etapu zdrowego odżywiania.
8
Zamiast diety owocowo-warzywnej, można postawić na około 2-3 dniową dietę jednoskładnikową. Można do tego celu wybrać np. jabłko, które jest źródłem przede wszystkim błonnika i innych witamin. Można także przez jeden dzień spożywać wyłącznie sam błonnik (do kupienia w aptekach, sklepach ze zdrową żywnością i suplementami diety), który doskonale oczyści nasz organizm.
9
Jeśli to wszystko to dla Ciebie za mało, możesz również zastosować głodówkę. To jeden z najstarszych i bardzo skutecznych sposobów walki z toksynami w organizmie. Pamiętaj, że musisz przy tym spożywać spore ilości wody. Na każdą dietę najlepiej decydować się po konsultacji z lekarzem, a także pozostawać pod jego okiem w trakcie jej trwania. Z głodówki nie mogą korzystać osoby przewlekle chore, dzieci, osoby starsze.
!

Uwaga!
* Dopieraj odpowiedni dla siebie sposób pozbywania się toksyn z organizmu w oparciu o Twój aktualny stan zdrowia!

Strona 1 z 4

Powiązane porady

papryczka chili
dieta cytrynowa
kasza jaglana

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane