Czym różni się woda toaletowa od perfum?

Karolinas - specjalista Tipy.pl
W drogeriach i sklepach możemy spotkać dwa rodzaje zapachów : EDP i EDT. Przeczytaj artykuł i dowiedz się co to właściwie znaczy i czym różnią się te dwie opcje.
1
EDT to z języka francuskiego - Eau de Toilette. Jest to tak zwana woda toaletowa. Woda toaletowa zawiera w swoim składzie mniejszą ilość olejków eterycznych. Jest ich około 8-12%.
2
EDP to natomiast z francuskiego Eu de Parfum, czyli woda perfumowana. W tym pachnidle zawarta jest większa ilość olejków eterycznych, czyli aż około 15-43%.
3
Co zatem wybrać? Wodę perfumowaną, czy wodę toaletową? Duże znaczenie odgrywa oczywiście cena. Wody perfumowane są o wiele droższe od wód toaletowych. Wody toaletowe to zapachy, które utrzymują się krócej - plus minus 5 godzin. Warto więc stosować je w ciągu dnia. Nawet bardzo wyrazisty zapach wody toaletowej, jest jednocześnie "lekki". Na wieczory preferowane są zapachy intensywne, czyli wody perfumowane. Dzięki większemu stężeniu olejków utrzymują się znacznie dłużej.
?

Wskazówki
* Męskie hormony inaczej niż damskie reagują na olejki eteryczne. Dzięki temu mężczyźni pachną zawsze intensywniej od kobiet. Na dziale męskim w perfumerii często występuje więcej wód toaletowych, niż perfumowanych.

Powiązane porady

malowanie paznokci
naturalny krem przeciwzmarszczkowy
Olejek czekoladowy do masażu

Komentarze (2)

* Pola wymagane

MarcinMadej
23.12.2015
Zastanawiałem się ostatnio na czym polega różnica w kwestii wody perfumowanej a esencji perfum i dzięki stronie www.esencjaperfum.pl odkryłem, że w wodzie perfumowanej jest najwyżej max 18% olejków zapachowych a w esencji perfum ponad 40% teraz już na pewno nie będę tracić pieniędzy na zwykłe wody tylko kupię esencję ponieważ dłużej i intensywniej pachną.
Agniesia2678
26.12.2013
Woda toaletowa jest najmniej trwała i najtańsza, a to dlatego, że ma najmniej substancji zapachowych. Woda perfumowana ma już tych substancji znacznie więcej, zapach utrzymuje się dłużej, a i cena też jest wyższa. No i prawdziwe perfumy jak już się można domyślić, mają najwięcej substancji zapachowych, są najdroższe, ale najdłużej utrzymuje się zapach.