ćwiczenia na orbitreku

Jak ćwiczyć na orbitreku?

ProsportProsport - specjalista Tipy.pl
Coraz częściej, aby stracić zbędne kilogramy, poszukujemy coraz to nowszych sprzętów z siłowni. Orbitrek jest doskonałym rozwiązaniem. Jest niewielki, prosty w obsłudze i pomaga nam stosunkowo szybko wyrzeźbić naszą sylwetkę i schudnąć. Jeśli nie wiesz jak na nim ćwiczyć, przeczytaj poniższe instrukcje.
1
Wybierz odpowiedni dla siebie sprzęt. Kupując orbitrek musisz się liczyć z wydatkiem powyżej 800 złotych. Nie kupuj jednak sprzętów najtańszych, zwróć uwagę na firmę, ma on ci służyć przez dobrych parę lat.
2
Staraj się wybrać orbitreka z programem ćwiczeń. Jest to szczególnie istotne dla początkujących osób, pomocne jest to zwłaszcza podczas kontroli tętna. Nieraz chcąc spalić tkankę tłuszczową przekraczamy zalecane tętno, a co za tym idzie - zamiast spalać tkankę zamieniamy ją na mięśnie.
3
Podczas ćwiczeń na orbitreku musisz mierzyć swoje tętno. Najlepszy przedział do ćwiczeń to 70 – 80 % twojego maksymalnego tętna (HR). W przedziale tym następuje najwyższe spalanie kalorii z tłuszczu, poprawiasz funkcjonowanie układów krwionośnego i oddechowego. Powyżej tego przedziału tkanka tłuszczowa spalana jest znacznie wolniej. Nie należy zatem wykonywać wykańczających ćwiczeń i wszystko dozować z umiarem.
4
Pamiętaj o zachowaniu odpowiedniej sylwetki. Stojąc na orbitreku wyprostuj plecy, głowę lekko unieś, wciągnij mięśnie brzucha, stopy połóż płasko na pedałach. Dłonie połóż na uchwytach.
5
Cały trening na orbitreku powinien składać się z trzech zasadniczych faz: rozgrzewki, ćwiczeń właściwych i ochłonięcia.
6
Rozgrzewka jest bardzo ważnym elementem. Dzięki niej poprawiamy krążenie krwi. Rozciągając mięśnie przed ćwiczeniami, zapobiegamy jakimkolwiek urazom, kontuzjom i skurczom. Przed wejściem na orbitrek wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających, pracuj nad mięśniami ud, brzucha oraz ramion. Podczas rozgrzewki na orbitreku powinno się ćwiczyć z minimalnym oporem. Cała faza rozgrzewki powinna trwać ok. 10 minut.
7
W fazie ćwiczeń należy zwiększyć znacznie swój wysiłek fizyczny. Ustaw opór tak, aby podczas całego ćwiczenia móc utrzymać stałą prędkość. Faza ta powinna potrwać ok.10-15 minut. Jeśli zmęczysz się wcześniej, zwolnij i nie nadwyrężaj swojego ciała. Jeśli będziesz ćwiczyć regularnie, możesz co tydzień dodawać sobie po kilka minut. Pamiętaj, by cały czas kontrolować swoje tętno.
8
Podczas ostatniej fazy powoli staramy się przywrócić spokój naszemu sercu i pozwalamy mięśniom stopniowo ochłonąć. Poświeć na to ok. 5 minut, zwalniając coraz bardziej tempo ćwiczeń. Ćwicz z minimalnym obciążeniem lub bez.
9
Jeśli chcesz uzyskać szybki i widoczne efekty, trenuj co najmniej trzy razy w tygodniu. Pamiętaj, ćwicząc na orbitreku, pracujesz nad mięśniami całego ciała.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Szczupłe uda
tętno spoczynkowe
bieganie, pulsometr, odchudzanie, tętno, marszobieg, nordic walking, rower, tętnomierz, jak biegać z pulsometrem

Podobne porady

Komentarze (36)

* Pola wymagane

HardcorowyKowal
05.12.2014
najwięcej kalorii spalicie na schodach 400 kcal przez 20 minut, natomiast orbitrek 150 kcal przez 20 min
hi
04.12.2014
Schudłem 7kg w miesiąc. Zacząłem biegać dystans 5km w czasie ok 35-40 min - czyli lekki trucht, ale dystans daje w kość. Biegam 2 razy w tygodniu, jem to co jadłem - żadnych diet, a waga sama spada. Jeszcze zostało mi do zrzucenia ok 30 kg, motywacja jest więc dam radę.
andrzej 326
04.12.2014
Radze byc ostroznym i z rozwaga wydluzac czas i intensywnosc treningu.
3 miesiace temu zaczelem od 5 min na srednim obciazeniu a teraz robie trening po godzinie na duzym obciazeniu...... i nabawilem sie kontuzji prawego kolana na orbiteku!! urzadzenie to wymusza nieprawidlowe ulozenie nacisku na stawy w trakcie biegu!! Radze byc ostroznym!!
zarowaOwner
04.12.2014
co to za brednie i mity... ten artykuł pisała osoba chyba co siłownie widziała w telewizji... dawno takich bzdur nie czytałem... autor ma takie pojęcie jak "Koks" z rozmów w toku, który był ostatnio w tym śmiesznym programie.
andrzej 326
04.12.2014
andrzej 326
04.12.2014
andrzej 326
04.12.2014
HardcorowyKowal
04.12.2014
andrzej 326
04.12.2014
HardcorowyKowal
04.12.2014