sposoby na oparzenia słoneczne

Jak leczyć poparzenia słoneczne?

BellaBella - specjalista Tipy.pl
Zbyt długie przesiadywanie na słońcu i opalanie się bez odpowiedniego zabezpieczenia, może spowodować oparzenie słoneczne. Oparzenia mogą być niezwykle bolesne a ból może nam towarzyszyć nawet przez kilka dni. Jeśli jesteśmy na wakacjach to takie oparzenie może stać się dla nas koszmarem. Zamiast korzystać z plaży i morza, musimy siedzieć w pokoju hotelowym lub w najlepszym przypadku kryć się gdzieś pod drzewem w cieniu. Pomimo tego, że każdy z nas wie czym grozi zbyt długie wystawianie się na promienie słoneczne to i tak, z uporem leżymy na słońcu - bo przecież trzeba w końcu wrócić z piękną opalenizną. Jeśli przeliczyłeś się ze swoimi siłami, chciałbyś cofnąć czas lub pozbyć się w jakiś cudowny sposób bólu oraz czerwonego koloru skóry, przeczytaj poniższe wskazówki.
1
Jak już tylko zaczniesz odczuwać ból idź szybko pod zimny prysznic lub posiedź w wannie z zimną wodą. Do wody możesz dodać esencji z miętowej herbaty. Nie używaj mydła ani żelów pod prysznic, aby nie naruszyć warstwy ochronnej skóry.
2
Posmaruj całe ciało kefirem, jogurtem naturalnym lub śmietaną. Pozostaw do wyschnięcia na co najmniej 15 min. Spłucz chłodną wodą.
3
Nałóż na poparzoną skórę żel aloesowy. Jeśli masz w domu aloes w doniczce wówczas zetnij kilka łodyg, wyciśnij z nich sok i nałóż na poparzenie. Świeży sok z aloesu przyniesie ci większą ulgę niż kupiony w sklepie żel aloesowy.
4
Na poparzone miejsca nakładaj zimny kompres nasączony wyciągiem z miętowej herbaty.
5
Zażywaj aspirynę lub ibuprofen w celu złagodzenia bólu oraz stanu zapalnego.
6
Noś luźną odzież, która nie będzie przylegać do skóry i nie podrażniać dodatkowo oparzenia.
7
Pij dużo wody, aby się nie odwodnić.
8
Jeśli masz pod ręką banana zetrzyj go na papkę i posmaruj nim podrażnioną skórę, zostaw na 15 min po czym spłucz chłodną wodą. Banany zawierają potas i witaminę A, które łagodzą stan zapalny.
9
Witamina C przywraca równowagę skóry. Zmieszaj swój ulubiony krem nawilżający z sokiem z cytryny i posmaruj nim ciało.
10
Zmieszaj żółtko z miodem i nałóż na poparzone przez słońce miejsca. Miód zawiera witaminy oraz składniki mineralne, które wygładzą skórę zaś żółtko zawiera lecytynę która ma właściwości lecznicze podobne do witaminy E.
11
Zmieszaj masło kakaowe z olejkiem kokosowym. Mieszanka ta pomoże ci szybciej uzdrowić skórę poparzoną przez słońce.
12
Dbaj, aby skóra była cały czas dobrze nawilżona. Stosuj łagodzące balsamy po opalaniu.
13
Do swojej diety dołącz witaminy z grupy B. Kompleks witamin z grupy B przywraca równowagę skóry.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Cellulit
Leczenie trądziku
zaczerwienienia na twarzy

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

snowarskakarolina
02.04.2017
U mnie najlepiej sprawdza się Prontosan. Zawsze staram się chronić skórę przed słońcem, używać filtrów, etc, ale czasem zdarzają się spontaniczne wycieczki, albo po prostu o tym zapominam i skutki są opłakane.. ;) No ale jak już napisałam, zawsze staram się wtedy od razu użyć tego środka, mniej boli i jakoś dużo szybciej skóra wraca do normalności :)
okot88
17.06.2014
Ja zawsze stosuję curiosin, przynosi mi ulgę i łagodzi zaczerwienią skórę.
EwaG
10.06.2014
A najlepszy na oparzenia po opalaniu jest jest po prostu ...collagen. Można kupić w sprzedaży internetowej (nie mogę, zapewne, podawać nazwy firmy ? :-)). Nie jest tani, ale dosłownie kilka minut po nałożeniu cieniutkiej warstwy przechodzi ból czy pieczenie. Wkrótce też znika zaczerwienienie i wysypka. Piszę to z autopsji. A buteleczka z kolagenem starcza na długo.
Anka
10.06.2014
Gdzie indziej czytałam,że nie powinno się od razu polewać zimną wodą,tylko stopniowo z letniej przechodzić żeby nie doznać szoku ! Od trzech dni zmagam się już z poparzeniem..boli jak cholera:x posmarowałam się wczoraj śmietaną..naskórek zrobił się taki delikatny w dotyku i tylko tyle
hmmm
10.06.2014
Panthenol 10% i tyle w temacie.
Zosia
10.06.2014
Polcam okłady z oleju arganowego i oleju monoi.
kama
10.06.2014
Na leczenie poparzeń po słonecznych dobry jest olej arganowy (ale ten naturalny a nie oszukany) bo ma on właściwości regenerujące skórę. Osobiście wybieram olejek po opalaniu z pestek malin bo szybko regeneruje skórę ale żeby nie dopuścić do poparzeń słonecznych najlepszy jest olejek do opalania B17 - jest doskonały, moge leżeć godzinami i nie dochodzi do żadnych poparzeń tylko co 15-20 minut posmaruje się nim ponownie a co najwązniejsze ten olejek przyspiesza mi opalanie.
grazyna2
22.05.2013
Dobre jest posmarowanie się zsiadłym mlekiem.
Magda333
13.08.2009
Na poparzenie słoneczne dobrze jest stosować krem łagodzący podrażnienia, taki jak Radiosun. Zmniejszy to uczucie gorąca, pieczenie i przyspieszy regeneracje skóry. Krem ten należy wsmarować w skórę kilka razy dziennie. No i trzeb pamiętać, żeby się nie opalać dopóki nie zejdzie podrażnienie.