niestrawność

Domowe sposoby na niestrawność

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
niestrawność
1 z 6
Twój brzuch wydaje się pełny do granic możliwości? Cierpisz na zgagę, pieczenie w żołądku, odbija ci się niedawno zjedzonym posiłkiem? Nie potrzeba 12 wigilijnych dań, by zacząć odczuwać objawy niestrawności. Przypadłość ta wiąże się często nie tyle z przejedzeniem, co z niezdrowymi nawykami żywieniowymi czy nadmiernym stresem. Głowa do góry. Nie potrzeba wizyty u lekarza lub farmaceuty, by pozbyć się problemu. Wystarczą sprawdzone domowe sposoby. Jakie? Tego dowiesz się poniżej.
1
imbir
Limonka i imbir
Zmieszaj po dwie łyżeczki soku z cytryny, soku wyciśniętego ze startego imbiru oraz miodu. Całość rozcieńcz w szklance ciepłej wody. Tak przygotowany specyfik wypij po ciężkostrawnym posiłku.

Pomarańcze
Wystarczy, że po każdym posiłku zjesz pomarańczę, a na zawsze uwolnisz się od problemów z niestrawnością. Eksperci uważają, że jedzenie tych owoców przynosi wytchnienie dla układu pokarmowego i dostarcza niezbędnych witamin.
2
winogrona
Cierpkie winogrona
Każdy słyszał o lampce wina, którą warto wypić do obiadu, ale niewielu wie, że wystarczy kilka cierpkich winogron, by pozbyć się niestrawności i ukoić podrażniony żołądek.

Woda z cytryną
Wolisz zapobiegać, niż leczyć? Przed posiłkiem wypij napój przygotowany z 1 łyżki soku z cytryny rozcieńczonego w 1 szklance gorącej wody. Ten specyfik pomoże zarówno na niestrawność, jak i na zgagę.
3
czosnek
Czosnek i soja
Gdy tylko boli cię brzuch, zmieszaj równe porcje olejku czosnkowego i sojowego i wmasuj w bolące miejsce. Poczekaj, aż olejki zostaną zaabsorbowane przez skórę. Może wyda ci się to zaskakujące, ale sposób ten przynosi wyraźną ulgę także w niestrawności.

Soda oczyszczona
Jedną kopiastą łyżkę sody oczyszczonej rozcieńcz w szklance wody i wypij. Uwolni cię ona od bólu brzucha i wyraźnie złagodzi niestrawność.
4
kolendra
Kolendra
Zmieszaj nasiona kminu rzymskiego z sokiem z liści kolendry, szklanką wody i szczyptą soli. Tak przygotowany napój wypij, żeby pozbyć się bólów żołądka. Możesz również zmieszać 2 łyżeczki kolendry z 1 łyżeczką imbiru, 3 goździkami i kardamonem. Całość rozcieńcz w szklance wody i wypij, żeby pozbyć się wzdęć.

Lód
Niektórzy lekarze zalecają, żeby po posiłku położyć na brzuchu torebkę z lodem i pozostawić ją na przynajmniej pół godziny. Przyniesie to ulgę w bólu. Inny sposób to zimna kąpiel lub naprzemienne zanurzanie się to w zimnej, to w gorącej wodzie.
5
herbatka ziołowa
Napoje na niestrawność
Skutecznym sposobem na niestrawność jest picie po każdym posiłku maślanki, ponieważ przyspiesza ona trawienie. Na problemy z żołądkiem pomoże również herbatka z mięty lub jeżyny.

Lubczyk
Lubczyk zmieszany z odrobiną soli kamiennej to kolejny sposób na problemy z żołądkiem. Możesz doprawić nim potrawy lub przygotować napar do spożycia po posiłku.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

beata
29.12.2017
woda z cytryną, imbir, siemię lniane i maślanka, to to co mi pomaga przy regularnym stosowaniu, ale jak się czasem zapomnę i zrobię sobie dłuższą przerwę, a w między czasie przeholuję z jedzeniem, a teraz okazja była bo święta to zaparcie murowane, w takich sporadycznych sięgam po czopki musujące.
Luks
29.06.2015
Pomarańcze to najgorsze co może być, gdy masz niestrawność powodowaną refluksem - cytrusy ogólnie źle wpływają na trawienie i kwas żołądkowy.