kraje muzułmańskie

Jak się zachowywać w krajach muzułmańskich?
PodrozePodroze - specjalista Tipy.pl

Przed wyjazdem do krajów muzułmańskich należy poznać pewne prawa i obyczaje tam panujące, aby uniknąć niepotrzebnych komplikacji i nieporozumień. Poniżej przedstawiam porady i wskazówki na temat sposobu zachowania w domu lub w kraju muzułmańskim.
1
W krajach muzułmańskich należy jeść prawą ręką. Lewa ręka uważana jest za nieczystą (lewa ręka służy do podmywania się). Również nie wolno lewą ręką nic podawać ani brać.
2
Podczas rozmowy nie można wskazywać na kogoś palcem lub długopisem. Jest to traktowane jako wyzwanie i zagrożenie. Tylko zwierzęta mogą być traktowane w taki sposób.
3
Bardzo ważny jest kontakt wzrokowy podczas rozmowy. Wpatrywanie się w kogoś nie jest obraźliwe (z wyjątkiem natarczywego wpatrywania się w kobiety).
4
Pośpiech nie jest mile widziany wśród Arabów. Jeśli jesteś na spotkaniu lub u kogoś w domu nie patrz się na zegarek, ani nie zachowuj tak, jakbyś miał mało czasu na rozmowę. Arabowie mogą się obrazić za coś takiego. Czas w krajach arabskich jest znacznie mniej zaplanowany niż w krajach zachodnich.
5
Ściąganie butów przed wejściem do czyjegoś domu, do świątyni lub meczetu jest obowiązkowe. W prywatnych domach są czasami przewidziane papcie dla gości.
6
Mężczyźni nie powinni nosić krótkich spodenek, a kobiety nie powinny nosić bluzek ani sukienek z krótkim rękawem. Ubrania powinny być maksymalnie skromne. Kobiety powinny zakrywać większość ciała oraz głowę. Najlepsze dla kobiet będą ubrania luźne, zakrywające nogi oraz ramiona. Jeśli kobieta chce uniknąć nieprzyjemnych zaczepek ze strony mężczyzn powinna zakryć również włosy, uszy oraz szyję. Włosy są symbolem seksualności.
7
Uważaj jak siedzisz. Unikaj wyciągania do przodu nóg, siedzenia wyżej niż inni czy siedzenia z lewą ręką za plecami. Zwróć również uwagę na to gdzie pada twój cień. Nie może on w dużym stopniu padać na inną osobę (jeśli cień pada na połowę lub więcej ciała innej osoby).
8
Unikaj kładzenia nóg na stół oraz inne meble. Pokaż swój respekt. Powstrzymaj się od opierania o ściany, huśtania na krzesłach oraz trzymania rąk w kieszeniach. Nigdy nie wskazuj na nic nogą ani nie pokazuj innym swoich podeszw stóp, które są najniższą i najbrudniejszą częścią ciała.
9
Nie mów głośno ani nie krzycz.
10
W niektórych obszarach nie należy wszystkiego zjadać z talerza. Pozostawienie żywności jest symbolem obfitości i jest komplementem dla osoby, która nas częstuje.
11
Nie należy przechodzić bezpośrednio przed osobami modlącymi się.
12
Nie wolno robić zdjęć ludziom w meczecie, w szczególności kobietom.
13
Meczety są uważane za schroniska dla bezdomnych.
14
Kobiety powinny siedzieć w pociągu i w autobusie przy oknie a nie od strony przejścia.
15
Samotne kobiety powinny zasiadać do stołu oraz przebywać z innymi kobietami. Nigdy nie powinny dołączać do mężczyzn.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

kaska
09.05.2019
Chyba zacznę się bać własnego cienia i po nocach będzie mi się śnił :) no masakra :)
Podróżnik
28.04.2018
A co ma zrobić osoba leworęczna? Z natury większość rzeczy biorę do lewej ręki. Jem łyżką trzymaną w lewej ręce, tak samo widelcem. Przed posiłkiem ręce myję, a więc moja lewa nadal jest nieczysta?
Rozumiem, co kraj to obyczaj, ale w stosunku do osób obcych należy okazać wyrozumiałość.
Alex
22.04.2016
Włosy jako symbol seksualności, ok, ogarniam, przyjmuję do wiadomości. Ale dlaczego USZY??? :)) Założę się, że jeśli są oglądane osobno, trudno by było dopatrzyć się w nich cech płciowych :D
Ciekawi mnie poza tym, czy jeśli kobieta jest łysa (np. po chemii), to może chodzić z odkrytą głową? Czy też czaszka też jest seksualna? :)
Ciekawe też, jak radzą sobie z transseksualistami - czy liczy się "przed" czy "po"?

Ogólnie to naprawdę wygląda tak, jakby nie mieli większych problemów :) (a mają :( )
Podróżnik
16.10.2014
Świat jest tak duży, a miejsc godnych uwagi tak wiele, że osobiście wolę podróżować tam, gdzie czuję się normalnie. Nie będę chodziła w długim rękawie i długich spodniach, gdy słońce pali niemiłosiernie. Może kraje muzułmańskie są piękne, ale mnie przerażają nieludzkie przepisy i tamtejsza wykładnia prawna, która pozwala na chłostę i kary więzienia, na co skazano kobietę turystkę zgwałconą przez muzułmanina. Dodam jeszcze, że meczety nie są domami dla bezdomnych. To miejsce modlitwy czczone przez muzułmanów, w którym zdejmujemy obuwie.
leyla75
08.11.2011
Ciekawa jestem ktojest takim znawca krajow muzulmanskich??? Totalne bzdury !!!! Meczet jest miejscem modlitwy a nie schroniskami dla bezdomnych,szok :) gratuluje wyobrazni i niewiedzy
Elek
18.10.2011
A w krajach muzułmańskich powinny powstawać poradniki jak powinno się zachowywać w Europie.