8 najlepszych sposobów na kaca

Deverse - specjalista Tipy.pl
Nie ma chyba nic gorszego od kaca. Pękające usta, piasek w ustach, przyklejony do podniebienia język, koszmarny ból głowy, nudności i rozdrażnienie. Jak pozbyć się tych wszystkich objawów, aby zacząć normalnie egzystować? Oto najlepsze sposoby:
1
Woda

H2O to podstawa na kacu. Jak zapewne zdążyliśmy się już zorientować, picie alkoholu powoduje częste wizyty w toalecie a zatem odwadnia nasz organizm. Zanim położysz się do łóżka wypij dwie szklanki wody. Aby kac był znacznie mniejszy to następnym razem podczas imprezy wypijaj szklankę wody po każdym drinku/piwie, aby zapobiec odwodnieniu organizmu i związanych z nim dolegliwości.
2
Napoje izotoniczne

Pomimo, iż moczopędne działanie alkoholu powoduje spadek ilości elektolitów to jednak nie ma potrzeby ich szybkiego uzupełnienia. Badania dowodzą, że nic nie nawadnia organizmu na kacu lepiej niż woda, zatem nie ma potrzeby wydawania pieniędzy. Poza tym, napoje izotoniczne to masa chemii, które mogą tylko pogorszyć obecny stan. Jeśli chcesz szybko uzupełnić płyny w organizmie i składniki mineralne to zdecyduj się na preparat stosowany w przypadku zaburzeń gospodarki wodno-elektrolitowej np. Orsalit, Litorsal itp (do nabycia w każdej aptece).
3
Kawa

Wiele osób nie wyobraża sobie powrotu do żywych bez kubka mocnej kawy. Sposób ten zależy jednak od organizmu, gdyż u niektórych leczy a u innych wywołuje bóle głowy i migreny. Oprócz kawy nie zapomnij o wypiciu wody, gdyż kofeina odwadnia organizm.
4
Klin na kaca

Naukowcy wykazali, że kac to nic innego jak odwodnienie i symptomy odwykowe. Aby złagodzić nieprzyjemne objawy należy dostarczyć organizmowi małą dawkę alkoholu np. wypić jedno małe piwo. Sposób ten jest jednak niebezpieczny, gdyż może prowadzić do uzależnienia.
5
Tosty lub krakersy

Pamiętasz jak za czasów dzieciństwa mama dawała ci do jedzenia krakersy kiedy niczego nie mogłeś utrzymać na dłużej w żołądku? Ta przekąska jest dobra również dla dorosłych, którzy większość nocy i poranka spędzili wisząc nad muszlą klozetową. Kiedy poziom glukozy we krwi spada, to wątroba zaczyna ją produkować ze zgromadzonych zapasów węglowodanów. Jednak po wypiciu dużej ilości alkoholu wątroba jest zajęta jego metabolizmem a zatem odkłada wytwarzanie glukozy na później. To sprawia, że poziom glukozy we krwi pozostaje na niskim poziomie a my jesteśmy rozdrażnieni i zmęczeni.
6
Tłuste jedzenie

To co zjesz po wypiciu alkoholu nie ma znaczenia. Znaczenie ma natomiast to, co zjesz przed imprezą. Tłuste jedzenie spowalnia proces wchłaniania alkoholu do krwi, zatem nie zapomnij o zjedzeniu babcinego rosołku przed wypiciem pierwszego kieliszka.
7
Tabletki przeciwbólowe

Tabletki przeciwbólowe z pewnością złagodzą niemiłosierny ból głowy, jednak mogą nam bardziej zaszkodzić niż pomóc. Unikać należy paracetamolu, gdyż stosowany na kacu może doprowadzić do uszkodzenia wątroby. Możesz stosować jednak ibuprofen i kwas acetylosalicylowy, przy czym ten pierwszy jest łagodniejszy dla żołądka.
8
Witaminy

Jeśli codziennie zażywasz multiwitaminę, to śmiało. Jednak badania naukowe nie wykazały do tej pory, że jakakolwiek witamina pomaga w złagodzeniu objawów kaca. Jedna noc to za mało, aby wypłukać z organizmu większość witamin i składników mineralnych zatem nie masz się czym martwić.
9
Najlepszy sposób na kaca: zapobieganie

Jesteśmy dorośli zatem powinniśmy potrafić pić alkohol z umiarem. Ale na wypadek gdyby ktoś zapomniał: ogranicz spożycie drinków do jednego na godzinę. Organizm metabolizuje każde piwo (kieliszek wina czy kieliszek wódki) przez około 60-75 minut. Im szybciej będziesz pić tym będziesz mieć wyższy poziom alkoholu we krwi. Nigdy nie pij na pusty żołądek i trzymaj się zasady “szklanka wody po każdym drinku”.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

fajerwerki
naszyjnik z cekinami
kolczyki z guzików

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Hehe
01.08.2016
Najlepsze na kaca powietrze z materaca
Marek
22.01.2016
bardzo dobre sposoby na kacora najlepszy rosół ten prawdziwy nie z torebki typu instant tylko z kury i sok pomidorowy po 48 godzinach ani śladu kaca a najlepiej nie pić bo alkohol wyniszcza dzisiejsze wódki i piwa czy wina to trucizna więcej chemi i złych dodatków piwo było za komuny dobre 4,5 procenta i miało krótki termin do spożycia a dziś rok może stać trucizna i chemia
Jahu
05.05.2014
Ale chujowe porady. Jak mam kaca to jak mogę zjeść przed nim coś tłustego?
Minkaa14
01.01.2014
Kac- zmora każdego imprezowicza. Chociaż rzadko baluję, to zdarza mi się mocny ból głowy, a wtedy bardzo dużo piję wody mineralnej . Nawadniam w ten sposób organizm i szybko kłopoty znikają :) Pozdrawiam