Jak podgrzewać mleko matki?

Misan - specjalista Tipy.pl
Mleko matki można podgrzać w podgrzewaczu albo w kąpieli wodnej. Nie należy go podgrzewać w mikrofalówce, gdyż nie dość, że nierównomiernie podgrzewa ona płyny to na dodatek eliminuje ważne enzymy z mleka matki. Nie należy podgrzewać mleka również w garnuszku na palniku, aby nie podgrzać zbytnio mleka i nie zniszczyć obecnych w nim przeciwciał. Temperatura mleka dla noworodka i niemowlaka powinna wynosić tyle, co temperatura ciała czyli około 37 stopni C.
1
Podgrzewanie w podgrzewaczu

Na rynku istnieje wiele różnych podgrzewaczy do butelek a ich ceny wahają się od 30 do 150 złotych. Warto wybrać lepszy model, który ma również funkcję sterylizacji butelek i akcesoriów. W podgrzewaczach można podgrzewać mleko w temperaturze pokojowej, schłodzone lub zamrożone. Jest to najlepsza metoda, gdyż większość podgrzewaczy automatycznie dobiera czas podgrzewania i utrzymuje odpowiednią temperaturę mleka.
2
Podgrzewanie mleka matki w kąpieli wodnej

Pojemniczek lub woreczek z odciągniętym pokarmem włóż do garnka z gorącą wodą w temperaturze maks. 40 stopni C i trzymaj w nim do czasu, aż mleko stanie się letnie.
3
Dodatkowe porady:

  • Po podgrzaniu mleka zawsze sprawdź jego temperaturę na nadgarstku. Jego temperatura powinna wynosić tyle co temperatura ciała czyli około 37 stopni C. 
  • Jeśli chcesz utrzymać laktację wówczas pokarm powinien być odciągany co około 3 godziny, czyli osiem razy dziennie.  
  • Odciągnięty pokarm warto zamrażać - może się przydać w razie konieczności przyjmowania antybiotyków przez matkę lub innej nieprzewidzianej okoliczności.
  • Mleka matki nie wolno zagotować, gdyż w ten sposób pozbawi się go cennych przeciwciał.
  • Mleka nie wolno ponownie zamrażać.
  • Jeśli mleko rozmroziło się w lodówce, wówczas możemy je w niej przechowywać do 24 godzin. Po rozmrożeniu mleka poza lodówką można je przechowywać w lodówce do 4 godzin.
  • Mleko można podgrzać tylko raz. Nie wolno go dłużej trzymać, gdyż szybko namnażają się w nim bakterie. Po karmieniu należy wylać niewykorzystane mleko.
  • Mleko odciągnięte z piersi, którego nie zamrażamy można przechowywać do 6 godzin w temperaturze poniżej 25 stopni C.
  • Wychodząc na spacer należy zabrać ze sobą mleko zamrożone lub zimne.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Zuziaduzia
21.02.2017
Znany XIX wieczny sposób na podgrzanie mleka matki, rozpalamy w piecu i wkładamy do piekarnika matkę wraz z mlekiem, wg przepisu na 3 pacierze. - Mleko jest podgrzane , matka kaput.