Jak wykorzystać Skype do monitoringu dziecka?
Miama - specjalista Tipy.pl

Nie potrzebujesz kupować i instalować w pokoju dziecka specjalnych kamer, aby wiedzieć czy maluch smacznie śpi. Poniżej przedstawiam dokładną instrukcję zamienienia Skype w wideo nianię. Ta niania ma ten plus, że nie ogranicza jej zasięg i jest prawie darmowa.
1
Zainstaluj kamerkę internetową a następnie postaw ją w miejscu, z którego jest dobra widoczność na wnętrze łóżeczka dziecka.
2
Ściągnij program Skype a następnie załóż na nim konto, które będzie przeznaczone wyłącznie do monitorowania dziecka.
3
Wejdź w menu Narzędzia a następnie wybierz Opcje. W Ustawieniach Podstawowych zaznacz opcję “Uruchamiaj Skype’a przy starcie Windows”.
4
Następnie przejdź do “Ustawienia Video”. W opcji “automatycznie odbierz wideo oraz udostępnianie obrazów” na “tylko od znajomych z Kontatków”.
5
Przejdź do ustawień “Prywatność”. Ustaw “Przyjmuj rozmowy” na “tylko od znajomych Kontaktów”. Ustaw “Pokaż, że posiadam kamerkę” na “znajomym z Kontaktów”. “Przyjmuj wiadomości czatu” ustaw na “tylko od znajomych z Kontaktów”.
6
Wybierz zakładkę “Rozmowy”. W ustawieniach rozmowy zaznacz “Pozwól na rozmowę ze mną osobom z Kontaktów” i kliknij “zapisz”. Następnie kliknij na przycisk “Pokaż opcje zaawansowane”.
7
W opcjach zaawansowanych ustawień rozmów wybierz “automatycznie odbieraj przychodzące rozmowy” oraz “automatycznie uruchamiaj wideo podczas rozmowy”. Na koniec zapisz nowe ustawienia.
8
Do nowo utworzonego konta dodaj swój prywatny kontakt. Nigdy nie dodawaj do kontaktów innych osób niż rodzice.
9
Wyłącz głos w komputerze. Dzięki temu, twoje dziecko się nie obudzi, gdy włączy się Skype.
10
Wykorzystując inne urządzenie np. telefon zadzwoń przez swoje konto Skype, na konto dziecka. Rozmowa wideo powinna zostać odebrana automatycznie.
?

Wskazówki
Cena elektronicznych wideo niań zaczyna się od 500 zł. Takie nianie posiadają również funkcję zbliżeń oraz przesuwania widoku oraz możliwość dodawania kolejnych kamer (przydatne jeśli mamy więcej dzieci). Kolejnym ich plusem jest podczerwień, dzięki której można podglądnąć dziecko również w nocy. Niestety zasięg wideo niań ogranicza się do 150 m.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane