wzdęcia

Jak leczyć wzdęcia?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
wzdęcia
1 z 9
Zarówno wzdęcia, jak i gazy, sprawiają, że czujemy się nieco zakłopotani. Czasami nie jesteśmy w stanie pomóc sobie w żaden sposób, co sprawia, że czujemy się niezręcznie. Ponadto gazy mogą stanowić bardzo bolesny problem. Jesteśmy ludźmi i problem ze wzdęciami jest rzeczą naturalną, nie możemy się go pozbyć, ale możemy go zredukować za pomocą naturalnych domowych sposobów i produktów, które możemy znaleźć w lodówce i szafkach kuchennych.
P

* Węgiel aktywny
* Imbir w proszku i świeży
* Brandy
* Sok z limonki
* Olejek koperkowy
* Miód
* Mięta pieprzowa
* Soda oczyszczona
* Cola

1
węgiel aktywny
Weź tabletki węgla aktywnego, aby leczyć wzdęcia. Badania wykazały, że węgiel ten jest najskuteczniejszym lekiem w zwalczaniu wzdęć oprócz zmiany diety. Przed zażyciem powinieneś jednak skontaktować się z lekarzem, zwłaszcza, jeśli stosujesz inne leki, ponieważ węgiel może z nimi reagować.
2
imbir
Weź 1/2 łyżeczki imbiru w proszku i wymieszaj go w szklance ciepłej wody. Możesz dodać także szczyptę soli kamiennej. Tak przygotowana mieszaninę wypij. Wzdęcia ustąpią.
3
brandy
Dodaj 2 łyżki stołowe brandy do szklanki ciepłej wody i pij ją codziennie wieczorem przed snem. Jeśli będziesz robić to regularnie, pozbędziesz się lub zmniejszysz wzdęcia.
4
świeży imbir
Namocz kilka plasterków świeżego imbiru w odrobinie soku z limonki i żuj je po każdym posiłku. Brzmi to okropnie, ale jest bardzo pomocne w leczeniu wzdęć.
5
nasiona lucerny
Regularnie spożywaj nasiona lucerny. Wspomagają one funkcjonowanie całego układu pokarmowego i redukują wzdęcia. Co więcej, stanowią bogate źródło witamin i składników mineralnych (zobacz tutaj).
6
miód
Zmieszaj kroplę olejku koperkowego z 1 łyżeczką miodu. Mieszaninę tę spożyj zaraz po posiłku, powinno zapobiec i pomóc w zwalczaniu wzdęć.
7
liście mięty pieprzowej
Żuj po kawałku liścia mięty pieprzowej przed i po posiłku, pomoże to w zapobieganiu i zwalczaniu gazów. Mięta pieprzowa zawiera mentol, który jest pomocny w leczeniu wzdęć.
8
soda oczyszczona
Weź 1 łyżeczkę sody oczyszczonej i popij ją odrobiną coli. Spowoduje to uwolnienie wszystkich gazów wytworzonych wewnątrz, do tego stopnia że nic nie będzie zalegać w żołądku. Sposób ten uznany jest za jeden z najbardziej skutecznych w leczeniu wzdęć.
?

Wskazówki
* Spożywając 2 łyżki octu jabłkowego codziennie przed snem, pozbędziesz się toksyn z organizmu i problemów z gazami.
* Codziennie przed snem pij powoli małymi łykami 1/2 szklanki gorącej wody. Staraj się pić taką gorącą na ile tylko jesteś w stanie przełknąć, tylko gorąca woda może możesz pomóc w uwalnianiu gazów.
* Jeśli chcesz uwolnić od wzdęć swoje dziecko, pocieraj obranym ząbkiem czosnku wokół jego pępka 5 - 10 minut lub chociaż tyle na ile dziecko usiedzi spokojnie.
* Jeśli masz problemy ze wzdęciami, jedz koperek z marynat i kiszonek lub pij z nich sok. Sposób ten możesz stosować tak często, jak tylko chcesz.
* Niektóre produkty spożywcze mogą powodować wzdęcia lub nasilać dolegliwości. Dowiedz się, co wywołuje je u ciebie i ogranicz ich spożycie lub całkiem wyeliminuj ze swojej diety. Wiele warzyw może powodować wzdęcia, a w szczególności kalafior i brokuły.
* Jeśli masz z tym duży problem, a domowe sposoby nie są skuteczne, udaj się do lekarza specjalisty.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

jak leczyć gazy?
nadkwasota żołądka - leczenie
zaparcie

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

kasiula3022
05.08.2015
Zwykle wzdęcia i problemy trawienne to wynik niewłaściwego odżywiania się, rzadziej to alergia czy nietolerancja pokarmowa, zdarza się że nie mijają kiedy wykluczy się przyczyny, w przypadku zaparć warto stosować łagodnie działający dicopeg czy dicopeg junior dla dzieci.
sara
12.07.2013
po kawie wlasnie sa wzdecia glupoty piszesz
Modlishka
05.01.2012
do Blondynka - wzdęcia tworzą się w żołądku i jelitach, to co jest moczopędne nie ma absolutnie żadnego wpływu na usuwanie wzdęć. Wręcz przeciwnie - kawa z mlekiem może u wielu osób powodować wzdęcia.
ten ktoś
21.11.2011
Coś nikt nie wspomniał o kminku który dodaje się do chleba i zup i nie ma wzdęć.Ale dzisiaj ludzie są ogołoceni z wiedzy a karmi się ich sportem i innymi debilizmami w reklamach.I nie mają pojęcia o sporządzaniu posiłków.Kupują gotowe produkty które marnują zdrowie.Ale taka jest cena własnego wygodnictwa i lenistwa.Zdrowia się nie kupi w tabletce lecz o nie trzeba dbać tak jak o noworodka. proponuję zobaczyć na youtube Prof. dr Walter Veith - Mleko - czynnik chorobotwórczy 1/11
kos
26.08.2011
nieprawda kawa i herbata powodują wzdecia. wzdęcia to gazy a nie płyny
Blondynka
07.09.2010
Na wzdęcia pomocne są szparagi, pietruszka, seler naciowy, kawa i herbata. Sprawiają, że organizm nie zatrzymuje wody więc nie mamy wzdęć. Działają moczopędnie.