łowienie ryb

Jak łowić ryby?
AydindrilAydindril - specjalista Tipy.pl

Łowienie ryb dla zdobycia pożywienia i dla przyjemności jest ponadczasowym zajęciem. Dla wielu, łowienie ryb jest bardzo prostym zajęciem, którego tajniki przekazywane są kolejnym pokoleniom. Odpowiednie umiejętności i wskazówki pomagają w złowieniu odpowiedniego gatunku ryby i znalezieniu najlepszego miejsca do wędkowania. Poniżej znajdziesz wskazówki, które ułatwią złowienie ryb, zarówno początkującym jak i doświadczonym wędkarzom.
P

* Wędka, która będzie w stanie utrzymać ciężar ryby
* Odpowiednia przynęta
* Wiadro
* Rękawice, które pomogą ci utrzymać śliskie ryby i ochronić dłonie przed ostrymi płetwami
* Spławik
* Karta wędkarska
* Szczypce do ściągnięcia złowionych ryb
* Wygodne ubranie, do którego haczyk nie mógłby się łatwo przyczepić

1
Wybierz odpowiednie miejsce do wędkowania. Niektóre ryby można znaleźć tylko w określonych wodach o odpowiedniej porze dnia i roku. Bądź świadomy, kiedy poławia się rodzaj ryby, której ty szukasz. Jeśli znajdziesz odpowiednią wodę i jesteś pewny, że jest to odpowiedni czas, znajdź miejsce otoczone przez skały lub przysłonięte przez korony drzew. Ryby mają tendencję do przebywania w grupach w miejscach zacienionych.
2
Wybierz właściwą przynętę, która ma za zadanie wabić ryby. Idealna przynęta to robaki, koniki polne i różnego rodzaju wabiki. Sprawdź, jaki rodzaj przynęty i sprzęt jest odpowiedni do gatunku ryby, którą chcesz złowić i udaj się do sklepu. Rodzaj przynęty, jaką zastosujesz wpływa na to, jakie ryby przyciągniesz do siebie. Wybór odpowiedniej przynęty, da ci pewność, że złowisz ten gatunek, na który czekasz.
3
Załóż przynętę na haczyk. Jest to bardzo ważne, gdyż ryby nie są tak do końca głupimi zwierzętami. Jeśli twoja przynęta i haczyk, są zbyt rażące i widoczne, prawdopodobnie ryby ja zignorują. Ustaw przynętę tak, by wyglądało to jak najbardziej naturalnie i spróbuj ukryć haczyk. Korzystanie z dwóch rodzajów przynęty może pomóc.
4
Zwolnij hamulec na kołowrotku. Upewnij się, że przestrzeń wokół ciebie jest czysta, unikniesz w ten sposób wypadków. Przesuń jeden koniec wędki za siebie za ramiona i zdecydowanym ruchem zarzuć przed siebie jak bicz. Haczyk powinien znaleźć się w wodzie. Naciśnij hamulec na kołowrotku. Odpowiednie zarzucenie wędki wymaga wielu ćwiczeń.
5
Nawijanie złowionej ryby. Gdy złapiesz rybę, musisz umiejętnie zwinąć żyłkę na kołowrotek, aby jej nie stracić. Gdy żyłka nagle zostanie pociągnięta na dół lub zauważysz, że coś ją szarpie, pociągnij ja powoli, dopóki nie będzie napięta. W ten sposób dobrze umocujesz haczyk w ustach ryby. Pociągnij ponownie wędkę i zacznij zwijać kołowrotek. Nie szarp i nie rób nic na siłę, spróbuj zmęczyć rybę przed całkowitym wyciągnięciem jej z wody.
6
Odhacz rybę. Możesz do tego celu użyć specjalnych rękawic ochronnych, szczypiec lub zrobić to gołymi rękoma. Szczypce będą z pewnością bezpieczniejsze dla ciebie i ryby. Ściśnij boki głowy, aby otworzyć usta ryby. Zobacz, w jaki sposób zaczepiony jest haczyk, następnie delikatnie go wyjmij. Umieść ryby we wiadrze z wodą.
?

Wskazówki
* Przed połowem sprawdź czy gatunek nie jest pod ochroną.
* Zawsze bądź otwarty na wskazówki innych wędkarzy, zwłaszcza gdy łowisz w nowym miejscu.
* Bądź ostrożny i czujny, wiele wypadków zdarza się podczas łowienia ryb.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

ala
03.11.2015
cenne wskazówki
Łubu
26.06.2012
kta nie masz racji. W regulaminie PZW jest napisane w punkcie 3.5:

Ryby w stanie Żywym, złowione zgodnie z limitem ilościowym, należy
przechowywać wyłącznie w siatkach wykonanych z miękkich nici, rozpiętych na
sztywnych obręczach. Każdy wędkarz musi przechowywać osobno złowione przez
siebie ryby, z tym że zabrania się przechowywania żywych ryb dłużej niż 24 godz.

wiec wedkarz ma racje :D pozdrawiam :D
Rycho
18.01.2012
Super ...umieszczę ten artykuł na stronie naszego klubu karpiowego w rubryce dowcipy, a co niech się wreszcie nauczą jak się łowi:):):)
kta
23.08.2011
do wedkarz ryby mozna trzymac gdzie sie chce zapoznaj sie najpierw z regulaminem pzw a potem sie wypowiadaj
wędkarz
20.07.2011
Bzdury z tym wiaderkiem. Według polskiego prawa wędkarskiego, rybę przechowujemy na łowisku w siatce rozpiętej na obręczach. Za wiaderko można zapłacić mandat.
Razor
24.05.2011
Nawet nieźle, ale to są podstawy.
To jest bardziej technika na spławik.