5 pomysłów na spędzenie czasu z małym dzieckiem w domu

Miama - specjalista Tipy.pl
Mamy przedszkolaków wiedzą, jak trudno jest zająć czymś swojego malucha na dłużej. Powód tego jest zaskakująco prosty. Małe dzieci uczą się poprzez odkrywanie, eksperymentowanie i badanie. Uwielbiają powtarzać proste czynności takie jak wysypywanie zabawek z pudełka czy ciągłe śpiewanie refrenu piosenki “Pan McDonald farmę miał”, tylko po to, aby sprawdzić co się za każdym razem stanie. Dzieci nieco starsze w wieku przedszkolnym uczą się poprzez działanie - lubią samodzielnie robić różne rzeczy oraz testować granice własnej niezależności, zarówno werbalnie jak i fizycznie.
1
Tworzenie muzyki 

Muzykę można tworzyć zawsze i bez względu na wiek. Małe dzieci będą się cieszyć podczas potrząsania grzechotkami, uderzania pałeczkami o bębny czy grania na cymbałkach oraz innych instrumentach muzycznych. Jeśli nie masz instrumentów wówczas wystarczą do dobrej zabawy garnki, patelnie i łyżki.
2
Zabawa z pudełkami 

Jako mama małego dziecka z pewnością dobrze wiesz, że małe dzieci kochają pudełka bardziej niż to, co się w nich znajduje. Zgromadź kilka pudełek o różnych rozmiarach, połóż je na dywanie i obserwuj co się stanie. Wiele dzieci lubi wchodzić i wychodzić z pudełek lub zamykać je i otwierać. Czasami pudełko może się zamienić w kawiarnię, szkołę a nawet zamek.
3
Nagrywanie filmów 

Małe dzieci uwielbiają tańczyć w rytm muzyki przed kamerą a następnie oglądać siebie na ekranie. Do nagrania filmu nie potrzebujesz profesjonalnej kamery - wystarczy zwykły telefon a dzieci i tak będą szczęśliwe.
4
Zabawy tematyczne 

Wybierz temat zabawy np. farma i poproś dziecko o przyniesienie wszystkich zabawek związanych z gospodarstwem rolnym. Dziecko będzie zadowolone mogąc wypełniać pudełko różnymi konikami, krówkami oraz innymi zwierzętami hodowlanymi, które następnie będzie mogło poukładać kolorami lub wielkościami. Przynosząc określone zwierzątko maluch może również mieć za zadanie naśladowanie jego głosu.
5
Zabawa ciastem lub masą solną 

Małe dzieci będą szczęśliwe mogąc rozrywać masę solną na drobne kawałki zaś starsze będą tworzyć z niej różne figurki lub kształty.

Powiązane porady

woreczki z grochem
menu na urodziny dziecka

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane