Mapa Egiptu

Jak uniknąć Zemsty Faraona?

AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl
Zemsta Faraona to nieprzyjemne dolegliwości wywołane zmienną florą bakteryjną. Objawy takie jak biegunka, bóle brzucha, wymioty, czy gorączka zazwyczaj ustępują po około 1,5 - 3 dniach. Po co jednak marnować wakacje na chorowanie jeśli można spędzić wspaniałe chwile nurkując czy zwiedzając? Dowiedz się wcześniej jak uniknąć Zemsty Faraona oraz w razie wypadku - jak ją skutecznie i szybko wyleczyć. Jak leczyć Zemstę Faraona?
P

* Imodium
* Nifuroksazyd (na receptę)
* Alkohol

1
Warto zapatrzeć się już w Polsce w takie leki jak Imodium, Smecta, Nifuroksazyd (na receptę). Zemsta Faraona przychodzi nagle a wówczas nie ma się na tyle sił, aby szukać najbliższej apteki. Jeśli Zemsta Faraona nas dotknie wówczas należy zażyć jak najszybciej 4 tabletki Nifuroksazyd-u (Nifuroksazyd jest 2 razy słabszy od egipskiego Antinal-u, dlatego należy zażyć go podwójną dawkę).
2
Tabletki należy zażyć jak najszybciej po wystąpieniu nawet najmniejszego objawu choroby. Później jest już bardzo ciężko ją zwalczyć.
3
Jeśli nie mamy ze sobą lekarstw można je kupić na miejscu. Egipskie leki na Zemstę Faraona to Antinal i Diax. Jeśli nie mamy leków z Polski, wówczas należy zaopatrzyć się w nie zaraz po przylocie do Egiptu. Sprzedawcy na ogół rozumieją w języku angielskim i niemieckim, jednak jeśli będziemy mieć problemy z wytłumaczeniem wystarczy tylko pokazać na brzuch. Choroba ta jest bardzo powszechna wśród turystów i jak tylko jakiś Europejczyk pojawia się w aptece to sprzedawcy wiedzą już z góry o co chodzi. Leki te są na ogół są bardzo tanie jednak coraz częściej pojawiają się przypadki, że sprzedawcy sprzedają je po bardzo zawyżonych cenach.
4
Przed wyjazdem zalecane jest branie profilaktycznie tabletek Lacidofil lub Probacti4 - przywracają prawidłową florę bakteryjną jelit.
5
Nie należy już pierwszego dnia po przyjeździe jeść różnorodnych posiłków. Dania należy wprowadzać stopniowo.
6
Nie należy jeść surowych owoców, warzyw ani pić świeżych soków.
7
Nie należy pić wody z kranu (!).

* Kupując butelki z wodą mineralną należy sprawdzić czy są one fabrycznie zamknięte i wcześniej nie otwierane.
* Nigdy nie należy brać lodu do napojów.
* Zęby najlepiej wypłukać po umyciu wodą mineralną.
* Nie pić napojów rozlewanych na ulicznych straganach - mogą być one z dodatkiem wody z kranu.
8
Jednym z najbardziej znanych sposobów uniknięcia Zemsty Faraona jest picie 50-tki wódki po każdym posiłku. Taka dezynfekcja pozwala dotrwać do końca wyjazdu bez niepotrzebnych dolegliwości.
?

Wskazówki
* Alkohol najlepiej jest kupić w strefie bezcłowej na lotnisku, ponieważ w Egipcie jest ogromny problem z zakupem mocniejszego alkoholu.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Gabon
wakacje w Zanzibarze

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

freelancer2014
22.04.2014
Polecam zestaw: AC Zymes ( http://www.vitero.pl/pl/p/AC-Zymes-2-mld-flory-100-kaps./129) - zapobiega chorobom układu pokarmowego (w szczególności na wyjazdach zagranicznych)
bell
18.06.2013
trzeba było zacząć od punktu nr 8...;)
Arnika
06.10.2012
Byłam z rodziną parę razy w państwach arabskich. w każdym z nich jest jakaś inna zemsta. "faraona"; "sułtana","kalifa". głównie chodzi o to że biegunka może nas dopaść wszędzie. w tym roku byłam z alfa starem na wczasach i rezydentka na pierwszym spotkaniu podała turystom nazwę najbardziej odpowiednich na te dolegliwość leków ale również zasady picia wody, zamawiania lodu mycia zębów w wodzie butelkowanej i omijania sałatek z majonezem. dzięki tym wiadomościom cała grupa spędzała czas na plaży i wycieczkach a nie w łazience.
Bella
29.06.2010
Trzeba uważać na owoce i warzywa które tam rosną więc są pełne innej flory bakteryjnej. Dużo osób jest zdania że nie ma nic lepszego jak owoce i świeże soki za granicą jednak takie myślenie może kosztować kilka dni na kiblu. Warto też pamiętać o lodzie dodawanym do napojów. Zwykle prosimy o 'zimny' napój więc wrzucają do niego lód a my odruchowo pijemy. Lód często robi się z kranówy więc lepiej dmuchać na zimne i pić takie jakie jest - czyli ciepłe (jak nie ma z lodówki).
Wazee
29.06.2010
Wódka działa, zabija wszystkie bakterie trzeba tylko ją pić po każdym posiłku.
pinka
28.06.2010
Ja osobiście wódki nie piłam więc nie wiem czy działa. jakoś tak nie bardzo miałam ochotę tak z rana na czystą :-) Przed wyjazdem brałam probiotyk multilac i potem jeszcze w trakcie całego pobytu i było ok. Jadłam ich miejscowe specjały, próbowałam wszystkich owoców i warzyw, nawet piłam ich naturalne soczki. Wakacej spędziałm na plazy, nie na kibelku :-)
BaskaK
04.03.2010
Dobrze jest zacząć na 2 tygodnie przed wyjazdem zażywać probiotyki, które regulują florę bakteryjną jelit. Preparaty osłonowe w tabletkach możesz zastąpić jogurtami, kefirem itp. Ja zawsze przed wyjazdem piję przez 2 tygodnie Actimel - ale może to być każdy jogurt.
dachu
30.12.2008
Byłam w Egipcie na przełomie listopad/grudzień. Zemsta nie dopadła mnie ani nikogo z naszej wycieczki i innych poznanych osób (!!!). Podobno zawdzięczać to możemy niższym temperaturom jakie panują późną jesienią (25-30 st.C). Piliśmy alkohol, dbaliśmy również o unikanie wody z kranu, ale bez przesady..