Skuteczne sposoby na rzucenie palenia

Karolinas - specjalista Tipy.pl
Nałóg nikotynowy to jeden z tych, od których najciężej się nam uwolnić. Jak twierdzimy, papierosy często pomagają nam w sytuacjach stresowych, czy przy napadach głodu. Znaczna większość osób jednak chciałaby pozbyć się szkodliwego uzależnienia. Jak skutecznie rzucić palenie? Jest na to kilka sposobów. Przeczytaj artykuł i pożegnaj się z papierosami już dziś.
1
Jednym ze sposobów "na wyciągnięcie ręki" są produkty wspomagające rzucenie palenia, dostępne głównie w aptekach, bez recepty. Są to np. plastry nikotynowe. Dzielą się w zależności od zawartości mg nikotyny i ilości godzin na jakie wystarczają naszemu organizmowi. Np. plastry Nicorette o zawartości 25mg/16H (7 sztuk) kosztują w Internecie około 26 zł.
2
Kolejny pomysł to gumy do żucia lub pastylki, które mają zastąpić nam papierosy. Gumy i cukierki zawierają zdecydowanie niższe stężenie nikotyny. Dla przykładu gumy Nicorette Classic w opakowaniu 105 sztuk, po 4 mg każda, kosztują około 70 zł.
3
Kolejny produkt dla palaczy to spray nikotynowy. Producent sprayu Nicorette kusi tym, że jedna dawka jest tańsza niż papieros i wchłania się już po 60 sekundach. Opakowanie to około 150 dawek po 1mg każda i koszt około 32 złotych.
4
Jeśli nie chcemy zaufać środkom dostępnym bez recepty, bazującym na nikotynie, możemy udać się na specjalistyczny zabieg, który ma nam pomóc uwolnić się od nałogu. Jest to zabieg biorezonansu. Uznany jest on przez większość jako skuteczny, ponieważ aż ok. 90% osób poddających się zabiegowi na stałe rzuca palenie. Mówi się, że już od pierwszej chwili po biorezonansie nie ma się ochoty na papierosa. Podobno zwalcza on głód nikotynowy. Ze względu na brak wnikliwego wytłumaczenia działania tej metody, przez niektórych uznawana jest tylko jako bodziec do efektu placebo. Jeśli jednak chcesz spróbować, to zabieg nie jest drogi, a czasem można znaleźć jego oferty nawet na ... portalach zakupów grupowych!
5
W rzucaniu palenia najważniejsze jest bez wątpienia podejście i psychika człowieka. Warto mentalnie bardzo dobrze przygotować się do tego kroku. Samo noworoczne postanowienie może nie wystarczyć. Z pomocą mogą przyjść dramatyczne badania i fakty, których mamy pod dostatkiem w mediach, w Internecie. Jeśli jednak chcesz wspomóc się w jeszcze jakiś inny sposób - przeczytaj książkę Allena Carra "Jak skutecznie rzucić palenie". Autor osobną książkę kieruje także specjalnie do kobiet.
6
Inny popularny zabieg to elektrostymulacja lub akupunktura. Jeśli już odstawiłeś na jakiś czas palenie, twój organizm z pewnością zareagował w dziwaczny sposób - popadłeś w depresję, nadpobudliwość lub inną przypadłość. Na powrót uregulować te zmiany pomagają właśnie kilkakrotne zabiegi akupunktury bądź jeden zabieg elektrostymulacji.
7
Hipnoza, to także sposób na walkę z nałogiem nikotynowym. Ta metoda samoistnie jednak może nie dać takiego efektu, jakiego się spodziewasz. Jej sprawdzalność to około 15-20%, warto więc stosować ją dodatkowo, przy innych metodach walki z paleniem.
8
Nie tak dobrze znana jak pozostałe jest metoda Adwentystów. Kościół Adwentystów Dnia Siódmego prowadzi własne zajęcia grupowe, na których w prosty sposób tłumaczy i podpowiada jak pozbyć się nałogu. Metoda darmowa i ponoć skuteczna, warto zatem sięgnąć i po ten sposób.
?

Wskazówki
* Spróbuj wykonać bilans strat i zysków, jeśli chodzi o palenie w Twoim życiu. Straty z pewnością przewyższą plusy nałogu.
* Dodatkowo możesz policzyć na specjalnym kalkulatorze (dostępny np, na stronie Nicorette) ile pieniędzy wypuszczasz w dym wraz z każdą kupioną paczką papierosów... to motywuje!
* W rzucaniu palenia bardzo pomaga aktywność fizyczna, więc już dziś wstań z fotela i wybierz się na spacer, kup karnet na siłownie, zabierz przyjaciela na zajęcia fitness - to dużo lepiej ulokowane pieniądze!

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Burak
Leczenie bolących żylaków
Stawianie baniek

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Polak
10.02.2017
no cóż kiedyś tak pochlałem ze do dzisiaj mnie odrzuca od papierosów i tak już 5 lat nie palę :)
on55
24.02.2014
raz tak zrobilelm i w niocy bieglem na stacjie bezynowa po paczke myslalem ze zwariuje ale nas oklamuja uffffff kase trzepią za nic