Co robić, aby czarne ubrania pozostawały czarne na dłużej?
Karolinas - specjalista Tipy.pl

Czarne ubrania są bardzo eleganckie, a ich klasyka pozwala na łączenie ich w wiele zestawów. Niestety wyblakłe materiały nie są już tak efektowne, a wręcz przynoszą odwrotny efekt. Co robić, aby czarne pozostało czarne na dłużej? Przeczytaj artykuł!
1
Aby w odpowiedni sposób pielęgnować naszą odzież, przed każdym praniem zaleca się oczywiście jej segregację. Na rynku dostępne są co prawda specjalne chusteczki, które zapobiegają farbowaniu tkanin, ale jeśli chcesz cieszyć się nieskazitelnie czarnymi ubraniami to koniecznie oddziel czarne rzeczy do osobnego prania.
2
Don prania najlepiej używaj płynu - nie pozostawi on na ubraniach żadnych śladów, które czasem zdarzają się po praniu w proszku. Zacieki nie będą się pojawiały wówczas, kiedy użyjesz specjalnego specyfiku do prania ciemnej odzieży. Z dostępnych na naszym rynku mamy np. Woolite Perła Black lub Perwoll Black Magic, a z tych tańszych, np. z sieci Rossmann - Domol Black.
3
Możesz dodatkowo kupić renowator koloru czarnego do prania. Koszt całego opakowania w Internecie to około 18 zł.
4
Jedna ze starodawnych metod, to także płukanie czarnej odzieży w piwie. Nasze prababki nie mając odpowiednich środków, stosowały tę właśnie metodę, na przedłużenie trwałości ciemnych kolorów ubrań i na przywrócenie blasku.
5
Czarne ubrania świetnie maskują mankamenty sylwetki. Niestety na czarnej odzieży bardzo dobrze widoczne są za to wszelkie ślady, okruszki, włoski. Dlatego najlepiej zaopatrzyć się w rolkę do ubrań, którą w prosty i szybki sposób usuniemy niechcianych gości. Można kupić taką jednorazowego użytku lub gumową, którą należy myć w wodzie z mydłem.
6
Aby uniknąć nieefektownych, białych plam z antyperspirantu - stosuj antyperspiranty z kategorii invisible. Producenci gwarantują, że po tych właśnie kosmetykach problem z plamami na czarnych ubraniach zniknie na dobre.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane