Jak dbać o swojego psa w zimie?

Karolinas - specjalista Tipy.pl
Kiedy za oknem temperatura spada poniżej zera, a na kalendarz wkracza biała zima - pomyśl o przygotowaniach do zimy swojego psa. On tak samo jak Ty, w tej mroźnej porze roku, potrzebuje specjalnego traktowania. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, o czym nie możesz zapomnieć jeśli zima tuż, tuż!
1
Podstawową rzeczą jest ubranie psa. Pojawia się pytanie, czy powinniśmy ubierać tylko malutkie, miniaturowe pieski, czy również te większe i duże rasy psów. Odpowiedź jest bardzo prosta - powinniśmy zadbać o odpowiedni ubiór psa, jeśli jest mu zwyczajnie zimno. Psa należy obserwować podczas spaceru. Jeśli trzęsie się i nie jest skory do spacerowania jak zwykle - to znak, że jest mu zwyczajnie zimno i nie należy przejmować się, czy jet to maleńki york, czy duży owczarek. Generalnie marzną te psy, które nie mają podszerstka, który mógłby je ogrzać. Jeśli ingerujemy w naturalne owłosienie zwierzaka, to traci ono swoje właściwości i nie izoluje temperatury ciała w odpowiedni sposób. Zadbajmy zatem o odpowiedni ubiór już w pierwszych dniach, kiedy za oknem pojawia się mróz. Ubranka można kupić, bądź uszyć samemu / wydziergać na drutach. Czasem dla małego pieska wystarczy nawet obcięty ze starego swetra rękaw z dziurkami na łapki... Pamiętajmy, aby odpowiednio dobrać wymiary, tak, żeby nasz pupil czuł się komfortowo.
2
Niektórzy oprócz ubranek, preferują także buciki dla psów. Niestety, jeśli nie nauczymy psa od małego chodzić w takich specjalnych paputkach, istnieje duże prawdopodobieństwo, że na spacerze zwyczajnie odmówi nam posłuszeństwa. Nie znaczy to, że powinniśmy zapomnieć o jego łapkach. Zima to okres, kiedy łapy psa nie tylko marzną. Są przede wszystkim narażone na mieszankę śniegu i błota z resztkami osadzającej się w nich soli, którą posypuje się chodniki. Dlatego łapy psa należy po powrocie ze spaceru dokładnie umyć i osuszyć. Warto także w czasie większego mrozu nasmarować psie łapy np. wazeliną kosmetyczną. Po powrocie do domu, nie zapomnijmy wysuszyć naszego psa. Jeśli zmókł od deszczu lub zabaw w śniegu z pewnością po powrocie do domu odczuwa dyskomfort siedząc w swojej przemoczonej sierści.
3
Zima to czas, kiedy bardzo szybko robi się ciemno. Powinniśmy zatem zadbać o dobrą widoczność i zakupić dla psa specjalne odblaski. Możemy postawić na obrożę odblaskową, ubranko z odblaskiem. Ważne, żeby nasz pupil w ciemnościach był dobrze widoczny.
4
Zadbajmy o bezpieczeństwo psa na spacerze, omijajmy mocno oblodzone tereny. Niestety psy, pomimo, że dysponują aż czterema łapkami, z łatwością mogą zrobić sobie krzywdę, kiedy stracą równowagę na oblodzonej powierzchni.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Jak wykorzystać sierść zwierząt
Bożonarodzeniowa obroża dla psa
Obcinanie pazurów psom

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane