Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > 8 zmian w diecie dla kobiet po 40 roku życia

8 zmian w diecie dla kobiet po 40 roku życia

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Poniżej przedstawiam kilka zmian w diecie, jakie powinny zostać wprowadzone przez kobiety, które ukończyły 40 rok życia. Pomogą one w utrzymaniu wagi oraz zachowaniu sił fizycznych i umysłowych przed, w trakcie i po menopauzie.
1
Idź na ryby 

Po menopauzie wzrasta ryzyko chorób serca. Z tego względu należy jeść przynajmniej dwie porcje ryb tygodniowo (najlepiej tych zawierających zdrowe tłuszcze rybne jak np. łosoś czy pstrąg). Jeśli nie lubisz jeść ryb lub nie masz do nich dostępu wówczas możesz zdecydować się na suplementy z olejem rybnym. Wstępne badania wskazują, że zażywanie tych suplementów może w znaczący sposób ograniczyć ryzyko zachorowania na raka piersi.
2
Schudnij 

Jeśli masz nadwagę to możesz zredukować objawy menopauzy poprzez utratę na wadze. Zrzucenie kilku kilogramów nie tylko zmniejszy ryzyko wystąpienia chorób serca oraz raka piersi, ale również złagodzi i ograniczy napady gorąca.
3
Pij mleko! 

Po 50 roku życia dzienne zapotrzebowanie na wapń wzrasta z 1,000 mg dziennie do 1,200 mg. Spowodowane jest to spadkiem produkcji estrogenu, który ułatwia przyswajalność wapnia. Jeśli lubisz jeść nabiał to staraj się wybierać produkty o obniżonej zawartości tłuszczu. Mają one tyle samo wapnia co produkty tłuste a za to zawierają mniej kalorii.
4
Pozbądź się wzdęć 

Prawie wszystkim kobietom przechodzącym przez menopauzę doskwierają wzdęcia. Aby je złagodzić należy ograniczyć ilość spożywanej soli oraz przetworzonych węglowodanów, które mogą powodować odkładanie się wody w organizmie. Nie należy jednak rezygnować z ziaren, które są bogate w błonnik ani z warzyw i owoców. Jeśli zdrowe produkty takie jak jabłka czy brokuły powodują u ciebie wzdęcia to porozmawiaj ze swoim lekarzem o przyjmowaniu specjalnych preparatów np. Espumisan lub pij herbatki z kopru.
5
Zrezygnuj z alkoholu 

Lampka czerwonego wina dziennie wypijana do obiadu działa ochronnie na serce, jednak picie jakiejkolwiek ilości alkoholu podczas menopauzy może bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Najnowsze badania dowodzą, że wypijanie jednego drinka dziennie może zwiększyć ryzyko zachorowalności na raka piersi. Bierz pod uwagę również fakt, że czerwone wino oraz inne alkohole mogą powodować uderzenia gorąca w wyniku rozszerzenia się naczyń krwionośnych.
6
Powiedz tak produktom sojowym 

Produkty sojowe takie jak tofu, orzeszki sojowe i mleko sojowe mogą zmniejszyć uderzenia gorąca. Warto również zwrócić uwagę na fakt, iż w Japonii, gdzie spożycie soi jest największe odnotowuje się najmniejsze ryzyko zachorowalności na raka piersi.
7
Spróbuj mrożonej herbaty 

Możliwe, że wypijanie gorącej kawy lub herbaty jest częścią twojej porannej rutyny, taką samą jak mycie zębów. Zaczynanie dnia od gorącego napoju może jednak nie być najlepszym pomysłem w trakcie menopauzy, gdyż generalnie gorące napoje wywołują uderzenia gorąca. Zamiast kawy czy mocnej herbaty zdecyduj się rano na mrożoną herbatę ziołową a jeśli potrzebujesz nieco energii - terere czyli mrożonej yerba mate.
8
Dopasuj dietę 

Jeśli chcesz zrzucić nieco na wadze to wiedz, że odchudzanie po menopauzie niczym się nie różni od odchudzania przed nią. Trzeba po prostu ograniczyć ilość kalorii i zacząć się nieco więcej ruszać. Jednakowoż, w jednym z badań stwierdzono, że kobiety po menopauzie, które przeszły dietę o niskiej zawartości tłuszczu oraz dużej ilości węglowodanów pochodzących z warzyw, owoców i zboża przybierały na wadze w późniejszym okresie znacznie rzadziej, niż kobiety jedzące większą ilość tłuszczu.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

kobieta - 2015-09-14
Od kiedy to menopauza zaczyna się zaraz po 40-stce? To chyba raczej bliżej pięćdziesiątki... Poza tym jak zwykle ble, ble, ble. Nie pij, nie jedz niezdrowych rzeczy, ćwicz i może jak nie masz genu raka to go nie dostaniesz. A może tak po prostu bądź szczęśliwa ze sobą, kochaj się często z partnerem miej przyjaciół i uśmiechaj się bo z mojego długiego i zdrowego (uwielbiam czerwone wino) życia wynika ze to najlepsza recepta na brak zmarszczek i zdrowie:)
Asia - 2015-09-14
Zapomnieli dodać: jedz dużo sałaty, a jak zgłodniejesz to zjedz główkę sałaty, a jak masz ochotę na coś słodkiego to zjedz sałatę, a jak masz ochotę na drinka to weź różaniec pomódl się i zjedz sałatę.
mikii - 2014-01-20
chyba zabraklo podstawowego punktu tj. "rzuc palenie"...

Ciekawe porady

Jak napisać dobre CV?

Menopauza może to być czas próby dla kobiet, ze względu na zmiany w codziennej działalności, zmiany jasności umysłu,...
Zioła polecane przy menopauzie
Menopauza może to być czas próby dla kobiet, ze względu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt