dieta w ciąży

Jak jeść w ciąży, aby nie przytyć?

RozaRoza - specjalista Tipy.pl
dieta w ciąży
1 z 7
W czasie ciąży wiele kobiet martwi się by nie przytyć za dużo, podczas, gdy inne hołdują zasadzie "jem za dwoje". Badania pokazały jednak, że przybranie na wadze podczas ciąży jest bardzo istotne dla zdrowia rozwijającego się płodu, jednak nadmierne tycie w tym okresie może być szkodliwe zarówno dla matki jak i dla dziecka. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak jeść i dbać o siebie podczas ciąży, aby mieć odpowiednią wagę.
1
dieta w ciąży - krok 1
Podczas pierwszej wizyty u lekarza zapytaj go ile powinnaś przytyć, aby ciąża rozwijała się prawidłowo. Dla zdrowia ciąży instytuty medyczne polecają kobietom w ciąży stosowanie indeksu BMI. Kobiety mające niedowagę przed ciążą powinny w jej okresie przytyć od 12 do około 20 kg. Panie, które przed ciążą według indeksu BMI miały prawidłową wagę powinny przytyć podczas ciąży 11- 15 kg. Kobiety, które przed ciążą miały małą nadwagę podczas jej trwania powinny przybrać na wadze około 6-11 kg. Natomiast panie otyłe dla zdrowia swojego oraz zdrowia dziecka nie powinny przytyć więcej niż 9 kg.
2
dieta w ciąży - krok 2
Upewnij się, że dostarczasz do organizmu odpowiednią liczbę kalorii.
Wbrew powszechnej opinii podczas ciąży wcale nie musisz jeść za dwoje. Większość kobiet podczas ciąży powinna do swojej normalnej porcji jedzenia dodać tylko 300 kalorii dziennie. Jest to np. jogurt lub duże jabłko.
3
dieta w ciąży - krok 3
Upewnij się, że twoja dieta jest odpowiednio zbilansowana. Jedz wszystkie rodzaje zboża, owoce i warzywa, mało tłuste produkty mleczne i oczywiście białka. Unikaj jedzenia pustych kalorii i produktów, które spowodują tycie a nie dodadzą ci energii.
4
dieta w ciąży - krok 4
Ćwicz regularnie, aby uniknąć nadmiernego i gwałtownego tycia. Ćwiczenia mogą zredukować stres i przygotować cię do porodu. Jeżeli nie ćwiczyłaś przed zajściem w ciążę zacznij powoli od chodzenia lub delikatnego aerobiku.
Podczas ćwiczeń pilnuj, aby twoje tętno nie przekroczyło 140 uderzeń na minutę. Po pierwszym trymestrze ciąży unikaj ćwiczeń, które wymagają leżenia na plecach. Przez całą ciążą unikaj dyscyplin sportu, które wymagają od ciebie nagłych szarpnięć jak np. tenis czy wysiłkowy aerobik.
5
dieta w ciąży - krok 5
Pij dużo wody zwłaszcza po ćwiczeniach. Twój organizm pozostanie nawodniony a ty będziesz pełniejsza.
6
dieta w ciąży - krok 6
Wysypiaj się, co noc, to również może pomóc ci utrzymać odpowiednią wagę. Jeśli jesteś zmęczona pragniesz więcej jedzenia i szybciej przytyjesz.
?

Wskazówki
* Nigdy nie próbuj odchudzać się podczas ciąży
* Jeżeli ćwiczenia szkodzą twojej ciąży to nie rób ich. Słuchaj własnego ciała, jeżeli ćwiczenia cię męczą lub masz jakieś bóle to nie ćwicz.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

Ciąża
brzuszek ciążowy
Odżywianie w ciąży

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

misia
22.11.2016
no właśnie nie wiedziałam jak mało kcal więcej potrzeba w ciąży, zobaczyłam na stronce świadome macierzyństwo... nie dziwię się że tyle kobiet tyje skoro ciągle się powtarza: jedz za dwoje!