anoreksja

Jak leczyć anoreksję?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Anoreksja to bardzo popularny w dzisiejszych czasach problem z jedzeniem. Symptomami tej choroby jest szybka i znaczna utrata wagi, obsesyjne odchudzanie się i liczenie kalorii nawet u osób szczupłych, oraz ćwiczenie ponad własne siły by jak najszybciej stracić na wadze. Postawienie diagnozy jest pierwszym krokiem do leczenia anoreksji.
1
Zdiagnozuj anoreksję u lekarza. Wybierz jednego lekarza (lub innego opiekuna doświadczonego w walce z tą chorobą) i nie zmieniaj go w trakcie leczenia. Porozmawiaj z nim o leczeniu. Jeżeli anoreksja jest daleko posunięta leczenie może wymagać hospitalizacji.
2
Rozważ konsultacje z psychologiem. Często zdarza się, że ludzie chorzy na anoreksję używają jedzenia do kontrolowania stresu, chcą odbiegać od normy by zmniejszyć napięcie. Porozmawiaj z psychologiem o zmianie wyglądu twojego ciała. Anorektycy niezależnie od tego jak wyglądają zawsze uważają, ze są zbyt grubi.
3
Zaplanuj zdrową dietę z pomocą dietetyka. Po anoreksji nie powinieneś nagle jeść wszystkiego, na co przyjdzie ci ochota.
4
Medycyna przydaje się w walce z anoreksją. Lekarz może zapisać ci leki antydepresyjne. Zażywanie ich pomoże ci walczyć z chorobą.
5
Bądź cierpliwy. Leczenie takiej choroby jak anoreksja może potrwać nawet kilka lat.
!

Uwaga!
* Osoba chora na anoreksję rzadko kiedy przyznaje się do swojej choroby. Przyznanie się do niej i zrozumienie zagrożenia jest pierwszym krokiem ku wyleczeniu się.

Powiązane porady

anorektyczka
anoreksja
Anoreksja

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

psycholog
21.12.2015
Apeluję o niepisanie takich artykułów! Anorektyczna MUSI być pod opieką psychologa i lekarzy! Ta choroba dla wielu kończy się śmiercią! Pisanie "rozważ" wizytę u psychologa jest jakimś kosmosem!