5 sposobów na ból pleców·

Anko77Anko77 - specjalista Tipy.pl
1 z 6
Bóle pleców, to ciężka i bardzo dająca się we znaki dolegliwość, która znacznie utrudnia nam wykonywanie codziennych czynności. Wynika ona najczęściej z przeciążenia, kiedy to dźwigamy na plecach ciężkie rzeczy lub pracujemy ciągle w schylonej pozycji np. podczas zbierania truskawek latem. Poniżej przedstawiam kilka sprawdzonych sposobów na pokonanie bólu pleców.
1
Tabletki przeciwbólowe
Leki przeciwbólowe 

Wielu z nas sięga po tabletki przeciwbólowe z nadzieją na szybkie ukojenie bólu. Należy pamiętać, aby nie przekroczyć 4 g dawki na dobę, aby uniknąć uzależnienia.
2
cudotwórcza kąpiel
Kąpiel z rumiankiem 

Do 5 litrów wody należy wsypać 20 łyżek suszonego rumianku. Następnie gotuj wszystko, co chwilę mieszając przez około 15 min. Kiedy wszystko już pójdzie według planu, odcedzony wywar wlej do wanny z ciepłą wodą i kąp się w niej około 15 min. Taką kąpiel najlepiej przygotować sobie tuż przed położeniem się do łóżka.
3
masaż
Masaż 

Masaż możesz wykonać sobie samodzielnie. Wystarczy, że będziesz nacierać się ręcznikiem frotte. Najpierw można go nagrzać, np. suszarką lub żelazkiem a następnie należy delikatnymi ruchami przesuwać po plecach raz w prawą, a raz w lewą stronę.
4
Odpowiedni materac
Materac 

Idąc do sklepu, nigdy nie wybieraj najtańszego materaca. Lepiej wydać na niego dwa razy więcej, niż potem płacić za wysokie koszty leczenia. Odpowiedni materac do spania powinien zapadać się na ok. 3 cm - nie mniej, nie więcej. Jeśli będzie za twardy, nasze ciało nie będzie się uginać, natomiast jeśli będzie za miękki, będzie się układać w łódkę. Jeśli nie będziesz wiedziała, który wybrać poproś o pomoc doświadczonego sprzedawcę, który z pewnością Ci pomoże.
5
Domowa apteczka
Olejki 

Do jednego litra oliwy z oliwek należy wlać mieszankę olejków: po 10 kropli rozmarynowego, nagietkowego, tymiankowego i arnikowego. Na koniec wymieszać i delikatnymi ruchami wmasować w napięte mięśnie.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

bóle kręgosłupa
sól do kąpieli na bóle mięśni i pleców
prasowanie ubrań

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane