prowadzenie pamiętnika

Jak pisać pamiętnik?

KahlanKahlan - specjalista Tipy.pl
Prowadzenie pamiętnika jest ciągle bardzo popularne wśród młodzieży, jak i osób dorosłych. Jest to jednak bardziej powszechne zajęcie wśród kobiet. Prowadzenie pamiętnika to świetny sposób na zapisywanie wydarzeń i zmian w naszym życiu, dobry sposób na wylanie swoich emocji. Pisząc pamiętnik możesz ujawnić swoje najgłębsze myśli i pragnienia, o których boisz się powiedzieć innym. Pamiętnikowi możesz bardziej zaufać niż rodzinie czy przyjaciołom, możesz w nim skrywać wszystkie swoje sekrety.
P

* Kalendarz lub zeszyt
* Długopis
* Wylewność emocji i najgłębszych uczuć
* Tajemnice
* Wydarzenia

1
Weź do ręki długopis i zeszyt lub kalendarz. Kup notatnik, który ma wiele stron, ponieważ będziesz w nim stale coś zapisywać.
2
Znajdź prywatne miejsce, jak sypialnia lub każde inne, w którym będziesz sama i nikt nie będzie ci przeszkadzał. Najlepiej jest pisać w miejscu, w którym nikt cię nie zobaczy i nie będzie wiedział, że prowadzisz pamiętnik. Pozwoli to wyeliminować ewentualną ciekawość drugiej osoby, która być może będzie chciała naruszyć twoją prywatność. Ponadto będąc sam, kiedy piszesz pamiętnik unikniesz jakichkolwiek zakłóceń, które mogą przerwać twoje myśli.
3
Za każdym razem, gdy zaczynasz pisać pamiętnik, na górze strony wpisz datę i godzinę. Pisanie możesz rozpocząć od stwierdzenia "Drogi Pamiętniku" - jeśli chcesz zachować formę listu do kogoś. Możesz także odrzucić ten wstęp i robić zwykły dziennik, prowadząc co dzień wpisy. Pisz o tym, co robiłaś przez cały dzień, o tym, co się wydarzyło, o ludziach, których spotkałaś i o tym jak spotkane przebiegało. Pisz o wszystkim, co tylko zwróciło twoją uwagę w ciągu całego dnia.
4
Bądź uczciwy i prawdomówny. Unikaj fikcji. Jeśli chcesz zapisywać w nim historie, które różnią się od rzeczywistości, nie potrzebujesz pamiętnika. Jeśli chcesz, możesz napisać fikcyjną opowieść z fikcyjnymi postaciami, ale w żadnym wypadku nie podpisuj tego jako pamiętnik czy wspomnienia.
5
Jeśli opisujesz kogoś w swoim pamiętniku, możesz użyć pełnego imienia i nazwiska lub specjalnego kodu, dzięki któremu tylko ty będziesz wiedzieć o kogo chodzi. Bezpieczniejszym rozwiązaniem jest jednak stosowanie kodów, bowiem w pamiętnikach często piszemy pod wpływem emocji i nieraz są to negatywne komentarze na temat danej osoby. Jeśli zdarzy się, że twoje zapiski zostaną ujawnione, pisząc nazwisko dana osoba może poczuć się wówczas bardzo urażona.
6
Prowadź swój pamiętnik regularnie. Jeśli możesz pisać, co dzień, rób to. Jeśli chcesz możesz pisać tylko wtedy, kiedy wydarzyło się coś nieoczekiwanego lub stało się coś wielkiego, możesz pominąć dni, które twoim zdaniem są nie warte tego, by je opisywać, gdyż nic ciekawego się nie wydarzyło. Jeśli jednak czujesz dużą potrzebę pisania, możesz to robić nawet kilka razy dziennie. Najlepszym rozwiązaniem jest jednak robienie wpisów każdego dnia, jeśli nic ciekawego się nie wydarzyło, wpisz datę i godzinę i jedno zdanie mówiące o tym, że nic się dziś nie działo.
7
Dodaj do swojego pamiętnika zdjęcia. Obecnie jest to znacznie prostsze, istnieją aparaty cyfrowe, dzięki którym w łatwy i szybki sposób zrobisz zdjęcie, wydrukujesz i wkleisz do swojego pamiętnika. Czyni go to bardziej ekscytującym, jeśli w przyszłości będziesz go czytać, zobaczysz zdjęcia z tamtych czasów i wspomnisz sytuację, w jakiej je zrobiłaś. Nie umieszczaj jednak zbyt dużo fotografii, twój pamiętnik zamieni się wówczas w album. Istnieje, znacząca różnica między nimi, w albumie pod zdjęciem możemy dodać krótki opis sytuacji, natomiast w pamiętniku zdjęcie jest tylko zobrazowaniem szczegółowo opisanego wydarzenia.
8
Gdy skończysz pisanie, schowaj swój pamiętnik w bezpieczne miejsce. Nikomu nie ujawniaj, gdzie go schowałaś. Twój pamiętnik jest tylko dla ciebie i powinien zostać skrywany tak długo, jak tylko będziesz tego chciała. Po zakończeniu całego zeszytu, możesz umieścić swój pamiętnik w sejfie lub skrzynce depozytowej. W swoim testamencie powinnaś zapisać co chcesz, aby się z nim stało – możesz dać go komuś do przeczytania lub zażądać jego wyrzucenia lub spalenia. Niektóre osoby zdecydowały się na to, by pochować je razem z pamiętnikiem.
?

Wskazówki
* Jeśli chcesz, aby twój pamiętnik przetrwał wiele lat, kup notatnik wykonany z wysokiej jakości papieru.
* Kup wysokiej jakości pióro lub długopis, który nie zniknie i nie rozmaże się pod wpływem czasu.
* Unikaj kłamstw i fantazji, jeśli pamiętnik dostanie się w niepowołane ręce, może to przysporzyć ci wielu kłopotów.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

rysowanie twarzy krok po kroku
ołówki
Haftowanie dla początkujących

Podobne porady

Komentarze (33)

* Pola wymagane

no-one
09.11.2017
A czy coś jest dziwnego w tym że pisząc zwracam się do jakiejś osoby/kilku osób? Nie wiem czy jest ze mną aż tak źle czy to jest normalne.
Zuzia
20.02.2017
Pisanie pamiętnika codziennie nie ma sensu. Potem zaczynasz pisać takie banały, jak sen, jedzenie i telewizja. Lepiej pisać jedynie o tym, co ważne.
msmm
19.08.2015
to super porady
cytrus
14.01.2015
co to
TheLukasXD
12.01.2015
Prowadzę pamiętnik, a tak właściwie notatnik od kilku miesięcy. Ten pomysł jest najlepszym jaki kiedykolwiek widziałem. Ja sam bardzo polecam. Wyładowanie emocji przelaniem na czyste kartki papieru :)
stasiu zaroda
09.09.2014
Witajcie! Ja piszę pamiętnik długi czas.Ale czy to dobry pomysł? W jakim wieku powinno się go pisać?
Sprawdzcie co bazgracie
31.03.2014
error!
Pamiętnik piszemy "po czasie" i rózni się od dziennika tym, że dziennik tworzymy codziennie lub z jaląś regularnością na świezo.
Nie szerzcie ciemnoty, instrukcja wyjasnia zasady pisania dziennika intymnego.
kinskarolina123
07.02.2014
Wydaje mi się, że każdy pisze pamiętnik jak chce. Nie jest on po to, aby wyglądał estetycznie, nie jest na pokaz. Jego zadaniem jest raczej przelanie naszych myśli na papier, a nawet czasem poczucie ulgi. Fajne w takich przedmiotach jest to, że po latach można do tego powrócić. Są tam zapisane nasze myśli, a przede wszystkim uczucia, które dzięki pamiętnikowi możemy zapamiętać do końca życia. Osobiście pamiętnik zaliczam do jak najbardziej pozytywnych rzeczy :)
kasia-md
01.12.2013
Bardzo lubię wpisywać różne rzeczy w pamiętniku, pomaga mi, to rozładowywać negatywne emocje w ciągu dnia,bądź też bywają radosne dni i oczywiście prywatne przemyślenia warto zapisywać, nawet te głębokie. Zdarza się,że nie zawsze wpisuję coś do pamiętnika, bo nic szczególnego się nie działo.
kasia-md
01.12.2013
Wpisz komentarz